Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Massutskick baserat på artikel

Det är något som även skulle vara bra att ha i Visma Administration 1000. Det vi speciellt söker efter är att kunna gå in och välja ut kunder efter vilken Artikel som ligger på antingen fakturan eller order. Och även kunna välja vilken period man vill ha urvalet från. 

// Åsa

Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Skicka massutskick till kunder - eEkonomi.

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Jag skapar en ny tråd för ditt önskemål. Detta för att ditt önskemål gäller Administration. På det sättet ser alla användare vilket önskemål som tillhör vilken produkt på ett lättare sätt.

/Lovisa

Du hittar den nya konversationen här: Massutskick baserat på artikel - Administration
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Åsa, 

I kundregistret och kontaktregistret kan du markera ett antal kunder och skicka mejl eller sms, är det detta du vill göra men baserat på vad de köpt?

I rapporten Artikelstatistik - kunder kan du få en lista av kunder som köpt en viss artikel under en viss period. Du kan antingen markera dessa kunder manuellt i ditt kundregister eller använda markeringshjälpen där du anger alla kundnummer separerat med kommatecken.

Om det är många kunder som berörs skulle jag rekommendera att du tar hjälp av Excel/Word för att få alla kundnummer separerade av kommatecken, för att slippa knappa in dem manuellt i urvalsdialogen i markeringshjälpen.

I så fall gör du följande:  
  1. Välj rapporten Artikelstatistik - kunder och begränsa den till relevant artikel och perioden. Spara rapporten på fil och öppna i Excel, så får du alla kundnummer i en kolumn.
  2. I Excel, kopiera alla kundnummer i kolumnen och klistra in värdena utan formatering i Word (Välj Behåll endast text när du klistrar in). 
  3. I Word, tryck Ctrl + H (eller klicka på kommandot Ersätt/Sök och ersätt). Ställ dig i första fältet och tryck på Special längst ner, välj Stycketecken. I andra fältet, skriv ett kommatecken följt av mellanslag. Tryck Ersätt alla. 
  4. Resultatet blir en följd av kundnummer som du använder i markeringshjälpen.