Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Daavvan
UTFORSKARE

Minsta antal/lägsta pris för artikel

Jag undrar om vi på något sätt kan exportera från vårt ärendehanteringsprogram till visma med exempelvis X km och på ett automagiskt sätt få en minsta debitering för bil-/km-ersättning?

Jag skulle helst se en "enkel" lösning liknande "om km-summa understiger 100 kr blir artikeltexten "bil-1 st" och summan 100 kr, överstiger summan 100 kr blir texten "km-ersättning - X st" med á-pris"...

Svår nöt att skriva i text men jag hoppas ni förstår vad jag är ute efter?!

Då får vi dessutom ett mer rättvisande TB för respektive artikel mot vad schablonen ger.

Finns ingen sådan lösning ska detta ses som förslag (som alla tjänsteföretag borde bli evigt tacksamma över)

Tack på förhand!

5 SVAR 5
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej David!
I Visma Administration finns det stafflingar som utgår från prislistan på respektive prislista. Jag tror det är det du söker och det hittar du inne på artikeln fliken 1 ute till höger. Att få in det automatiskt till programmet med specifika texter kräver nog en integration i så fall. Osäker på vad som finns faktiskt, men manuellt kan du alltid lägga in det. 

Jag förstår vad du menar men har inte provat det just i visma.

Dock är det väl endast stafflade priser, inte antal?

Ex. arbete 0,1 - 0,9 h stafflar antalet till 1,0?

Hej david.
Jaha nä det är mer priser beroende på antal. så exempelvis köp 1-5 betala 1000kr per styck, köp 6-10 betala 800kr per styck. Så det kanske inte var riktigt vad du sökte...

Det är tyvärr inte riktigt vad jag söker, jag har dock provat detta tidigare. Det tokiga blir då vid ex. km - då måste varje km stafflas (1 km = 100 kr/st, [...] 10 km = 10 kr/st. kommer bli fasligt massa stafflande bara vid inskrivning, för att inte tala om eventuella prisjusteringar.. och kommer nog se ganska konstigt ut till kund på fakturan också dessvärre.

Det var synd. Kanske att en datapartner kan ha en lösning som skulle fungera. Jag tar med det som ett önskemål så länge men kan tyvärr inte ge dig någon bra lösning.