Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Modul eller liknande för att använda vid uträkning av försäljningsprovision?

Min tanke är att kunna producera en rapport där det framgår hur mycket respektive säljare sålt för på varje konto för att kunna använda detta i provisionsberäkning. Jag har inte lyckats hitta någon sådan rapport. Går det att bygga själv? Helst vill jag undvika det då jag förmodar att detta redan används för provisionsuträkning.

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det finns rapporten som heter Säljarstatistik som du kan läsa in via Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Läs in rapport. En visar försäljning exkl moms och en inkl moms. efter att du läst in rapporterna måste programmet startas om för att du ska kunna köra dem. efter omstarten hittar du dem under Utskrifter - Inlästa.

Kan någon av dessa vara vad du söker? 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svaret! Jag har tittat på den rapporten men den når inte riktigt ända fram. Eftersom vi har tre olika typer av försäljningsområden men det finns bara två olika sorters fakturor så skulle jag vilja sortera ut datat baserat på kontotyp istället. Den datan skulle jag vilja presentera automatiskt vid en rapportkörning och där resultatet är uppdelat per säljare. Jag anar att jag skulle kunna bygga det själv om jag visste vilka tabeller jag ska fråga i databasen men jag hoppas på att någon redan gjort det så slipper jag uppfylla hjulet igen 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tyvärr hittar jag ingen färdig rapport med kombinationen säljare och urval på bokföringskonto, men som du är inne på är det mycket möjligt att det går att bygga.