Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Nummer på begäran för ansökan om rotavdrag

Jag önskar en komplettering vid utskrift av "

Underlag - Ansökan om skattereduktion

"

Nu när ni gjort ändringarna för att få med allt det Skatteverket önskar så finns inte "Nummer på ansökan" med längre.

Allt annat är uppställt bra för att kunna redovisa manuellt på Skatteverkets hemsida, men just "Nummer på ansökan" saknar jag.

Kommer det kanske med per automatik om man skickar in filen istället?

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, 

I nya versionen får du absolut bäst hjälp om du ansöker med hjälp av filen som programmet skapar. Filen innehåller samma uppgifter som underlaget (inkl. numret på ansökan) och den absolut största fördelen med filen är att du slipper mata in uppgifterna manuellt på skatteverkets hemsida. När du laddar upp filen kan du förhandsgranska uppgifterna innan du godkänner ansökan, ifall du behöver justera något värde i efterhand. 

Underlaget som du kan skriva ut är tänkt att vara en hjälp på vägen och utskriften ser likadan ut om du skriver ut den innan eller efter du skapat ansökan. Du kan alltså markera en eller flera poster på fliken Ansökan och få ett underlag på de posterna. I det fallet har ingen ansökan skapats och utskriften är då kanske mer en hjälp för att kontrollera att det ser korrekt ut. I det läget kan du gå tillbaka till fakturorna och justera antalet Arbetade timmar eller Typ av Rot/rut innan du skapar ansökan. När posterna hamnat på fliken Beslut kan du likaså markera en eller flera poster (från olika ansökningstillfällen) och skriva ut ett underlag. 

Hoppas det förklarar saken. 🙂