Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

AndreasE
NY MEDLEM

Nya valbara kolumner, antal i lager, order kortläge

Hej!

 

Jag såg till min glädje att Visma Administration, version 2022.1 har uppdaterats med möjligheten att välja kolumner på fler ställen. Jättebra, men funktionen saknas verkligen i Order->Kort vy.

 

Vi har sedan många år ett önskemål, som jag är övertygad skulle uppskattas av väldigt många; att i kortläge för en order, direkt kunna se antal i lager per artikelrad, alternativt/och disponibelt antal i lager.

 

Jag vet att vi kan se detta via knappen "Visa lagerreservationer", men det är i vissa fall inte jättesmidigt, t.ex. när man lägger till större strukturartiklar där man inte kan veta vilken ingående artikel som saknas för att kunna leverera paketartikeln. Det vore också smidigt när man tar upp en order för att snabbt kunna se om en order kan levereras eller vad som saknas.

 

Det som vore allra mest önskvärt är förstås om vi kunde anpassa vilka kolumner som visas även i denna kort-vy för order.

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej AndreasE och varmt välkommen till Visma Spcs forum!

 

Tack för att du tar dig tid att ge oss feedback och förbättringsförslag. Vi tar självklart detta med oss, men vi vill gärna att du skickar in dina önskemål via knappen Förbättringsförslag via Min sida i programmet.
Vi tar väldigt gärna emot önskemål där istället, då de inkommer direkt till våra produktutvecklare när du skickar in det via programmet.

 

Ha en fin dag!

/Tinne