Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Olika e-postadresser till kund

Hej! Skulle önska att det på "kunder" under fliken "sms/e-post" skulle gå att ändra manuellt till olika mailadresser. Ex. en adress för order, en för faktura osv totalt 7 st olika adresser. Nu går det bara att ha 3 olika och 2 av dem får man göra en omväg för att få till dvs använda fält som ska vara till annat för att få med en mailadress.

9 SVAR 9
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Du kan under Register - Kontakter lägga upp flera kontakter på varje kund.
Du kan då på Register - Kunder, fliken Sms/e-post välja att använda Kontakt istället för kunduppgifter.
Du plockar upp den kontakt du vill använda dig av till just den dokumenttypen.

Det finns ingen maxgräns för hur många kontakter du kan ha för varje kundnummer.

Hoppas att detta hjälper dig!
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Jag skulle vilja ha in en ny funktion i Administration 2000. Hos både kunder och leverantörer skulle jag vilja kunna ha flera e-postadresser kopplade. Allt som oftast vill de ha t.ex. fakturor skickade till invoice@... och beställningar till order@... osv. Ibland också att följesedlar ska skickas till mer än en person. Hade varit bra om man kunde ställa in på varje kund/leverantör och varje slags dokument, vilka det ska skickas till. D.v.s. om man ska skicka en följesedel ska det vara förinställt på att skicka till exempelvis x@x.com och y@x.com medan om man till samma företag ska skicka en faktura ska det vara förinställt på invoice@x.com.

Mvh
Thomas

This reply was created from a merged topic originally titled
Flera e-postadresser till en och samma kund/leverantör i Administration.

Det finns en lösning för detta i programmet. Jag flyttar över ditt inlägg till en tidigare tråd där min kollega Anna beskriver hur du går tillväga. Återkom gärna om du har följdfrågor!
Thomas10
UTFORSKARE

Jag eftersöker ett par extra funktioner när det gäller det här.

1. Grupper av kontakter som då går att välja under sms/epost precis som en vanlig kontakt.
På det viset kan man ha en grupp "Ordererkännande" på en kund som då består av flera olika personer. Det blir lättöverskådligt och ändras e-postadressen på personen så ska den bara vara länkad i gruppkontakten.
Alternativet vore att kunna utöka fältet e-post på kontakt så det får plats flera adresser. Idag har jag en kund där fyra personer ska ha ordererkännande, men jag har bara plats för två av deras adresser pga. utrymmesbrist i e-postfältet. Grupplösningen vore den bästa lösningen på det här problemet.

2. E-postadress i leveransadressen (registret leveransadresser).
Den kan då användas för t.ex. avisering av leveranser. Än om det inte går att använda i programmet så är det bra för tredje part att kunna ha den informationen i systemet. Men ett användbart område vore kanske följesedel? Oftast är det ju till leveransadressen den ska och inte till kunden som beställt varorna?
Så en utökning av ett alternativ för e-post till leveransadressen eller en referens på leveransadressen. Idag kan man ju välja "Er referens" men det är ju kundens kontaktuppgifter.
För att det ska bli än bättre ur aviseringssynpunkt så borde även nästa punkt läggas till i leveransadressen.

3. Mobilnummer i leveransadressen
För att kunna avisera, om än i tredje partsprogram. Lämpligt värde att exportera till TA-system.

Jag skapar en ny tråd för bättre uppföljning på idén!

/Anna Referera till det nya ämnet här: Kontaktgrupp
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

This reply was created from a merged topic originally titled
Olika mailadresser till kund? - Administration.


Finns det möjlighet att använda olika mailadresser när man ska skicka ordererkännande och en annan när man ska faktura till kund?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Fd medlem
Inte tillämpbar

Likande här - vill kunna använda olika avsändare från VISMA när jag skickar fakturor. Driver flera verksamheter inom samma bolag. Det blir förvirrande för kund när jag mailat dem från en epostadress och sedan kommer plötsligt fakturan från en annan adress. Dvs vill kunna lägga upp multipla mail avsändare. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, jag lyfter ur ditt önskemål ur denna tråd, så att det blir ett eget önskemål.

Du hittar den nya konversationen här: Ange olika användare - Administration