Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Överföring kundregister från Visma Tid till Administration

Hej - jag är ny användare av Visma Tid och har lagt upp vårt kundregister i programmet. Sedan skall jag börja fakturera i Adm 1000 men tydligen går det inte att överföra kundregistret från tid till adm - men det omvända går.

Kan väl inte vara så svårt för er att fixa till det?

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Ann-Sofi,

Det finns två vägar för dig att uppdatera Visma Administration med kundregistret från Visma Tid.

1. Vid import av fakturaunderlaget från Visma Tid till Visma Administration:
Kunden skapas automatiskt i ekonomiprogrammet om du har följande inställningar: http://www.vismaspcs.se/visma-support... tid

2. Aktivera Utökad integration med Visma Administration:
I den utökade integrationen uppdateras kund- och projektregister automatiskt (från Visma Tid till Visma Administration). Detta gör du i Visma Tid enligt följande instruktioner:
http://www.vismaspcs.se/visma-support...
Om du slår på den utökade integrationen efter att du lagt upp alla kunder i Visma Tid kan du markera alla poster i registret och välja Massuppdatera - Uppdatera Visma Administration.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Vi hade aktiverat utökad integration innan vi upptäckte att man måste lägga in anställda som kan vara kundansvarig även i administration 1000.


Vi har nu följt alla steg i punkt 2 här ovan. Men vi får ändå inte Tid och Admin att tala samma språk när vi försöker lägga upp nya kunder i Tid. Visma Tid klagar på att signaturen inte finns i Administration ändå.


Vad gör vi för fel?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi har fått hjälp angående detta via chatten redan.


Tydligen var man tvungen att klicka i Säljare på Referens/Attest i Admin. 1000.

Skönt att höra!
Och tack för att du delar med dig här! 🙂

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~