Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Påminnelsefaktura som visar fakturan kund inte betalat

Jag skulle önska en påminnelsefaktura där min kund kunde se vad den blivit påmind för.
Som det är nu får den bara hänvisat till ett faktura nr. Har den inte fått fakturan eller tappat bort den har den ju ingen aning om vad den gäller. 
Jag skulle vilja på något sätt få med text om vad det gäller eller hela fakturan omgjord till en påminnelsefaktura, uppräknad med påminnelseavgiften och tydlig att det är påminnelse.
Eftersom jag själv inte tycker om att få påminnelser som inte säger nåt brukar jag skriva ut  o skicka med en kopia på org. fakturan o märka med påminnelseunderlag o stryka betalsumman. Krångligare och sämre alternativ. Det har funkat hyffsat tills uppdateringen då man inte längre kunde ändra i utskrift av faktura så man bara får ett papper o inte två som det är förvalt i företagsinställningar.
Tidigare kunde du vid extrautskrift av fakt. gå in på dokumenjusteringar i utskriftsläget o ändra från 1 till 0. Det går inte nu eftersom det står 0. 0 är då baserad i mitt fall på faktura och en fakturakopia till mig. Det borde som innan stå 1 och gå att ändra på.
Tack.
Hoppas ni förstår.
Monica

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Monica, 

Tack för synpunkterna. I version 2014.1 har vi gjort flera förbättringar kring utskrifter. Bland annat har vi åtgärdat så att den egna kopian inte skrivs ut när du gör en återutskrift av en tidigare faktura. Vi har även gjort det enklare att skriva ut en eller flera fakturor i efterhand med nya utskriften "Utskrivna fakturor". Läs mer om detta i versionsnyheterna: http://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-administration-2000/default.htm#versionsnyheter.htm%3FTo...

Ditt önskemål att skicka mer information om fakturan till kunden vid en påminnelse diskuteras i en annan tråd här på forumet. Gå gärna in och delta här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/3rhhi5aqa4c19