Jag skulle önska en påminnelsefaktura där min kund kunde se vad den blivit påmind för.
Som det är nu får den bara hänvisat till ett faktura nr. Har den inte fått fakturan eller tappat bort den har den ju ingen aning om vad den gäller.
Jag skulle vilja på något sätt få med text om vad det gäller eller hela fakturan omgjord till en påminnelsefaktura, uppräknad med påminnelseavgiften och tydlig att det är påminnelse.
Eftersom jag själv inte tycker om att få påminnelser som inte säger nåt brukar jag skriva ut o skicka med en kopia på org. fakturan o märka med påminnelseunderlag o stryka betalsumman. Krångligare och sämre alternativ. Det har funkat hyffsat tills uppdateringen då man inte längre kunde ändra i utskrift av faktura så man bara får ett papper o inte två som det är förvalt i företagsinställningar.
Tidigare kunde du vid extrautskrift av fakt. gå in på dokumenjusteringar i utskriftsläget o ändra från 1 till 0. Det går inte nu eftersom det står 0. 0 är då baserad i mitt fall på faktura och en fakturakopia till mig. Det borde som innan stå 1 och gå att ändra på.
Tack.
Hoppas ni förstår.
Monica