Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Periodiseringar - Sammanställning efter uppdatering t 2017.1

 ... fungerar inte.

Funktionen fungerar inte längre som den skall. Bilägger bilder på hur det såg ut före och efter uppdatering av programvaran med en jämförande bild efter uppdateringen. Att istället välja 1789 till 1789 istället för 1791 funkar ej, men tar man 1785 till 1795 får man det som syns i bild 3. Jag har markerat i orange de rader som tas med före och efter uppdateringen; det som är omålat har utgått av nån anledning. Bortse från kontona 1730 och 1740 (fastän det är fel där också). De representeras enbart i "före". bilderna jag lägger in kommer visst huller om buller också, så ha tålamod när ni försöker läsa om detta... De två översta bilderna hänger ihop - de tillhör FÖRE fast i omvänd ordning, den sista bilden består av enbart en sida och är EFTER uppdateringen.

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Alltid svårt att kontrollera när vi inte har programmet framför oss. Men jag vill att du som har programmet framför dig kontrollerar lite saker. Ser att det är en månad mellan utskrifterna och tar vi bara exempel P00129-P00137 på den tidigare utskriften så har de utförts 11 av 12 periodiseringar, en månad senare finns de inte med längre och det känns som att de har periodiserats en gång mellan utskrifterna och därmed är de färdigperiodiserade. Så gå in och kontrollera en av de nämnda periodiseringarna ovan (P00129-P00137) Bokföring - Periodiseringar - Klicka in dig på en av periodiseringarna. Titta nu i statusrutan längst ner, är inte alla 12 periodiseringar utförda?

Är inte den avskriven alla 12 gånger som sista utskriften visade så tycker jag att du ska ringa in till supporten så att vi i lugn och ro kan kika på dina periodiseringar tillsammans.

Ha en fin dag!
Mia
Fd medlem
Inte tillämpbar

OK - men periodiseringen för 2017-10-31 misstämde den också. Det var därför jag började gå bakåt i månaderna och kom bara till september innan jag fick en diff (vilketdå var ett feltänk av mig).

För 2017-10-31 verkade den inte ta emot de nya periodiseringarna alls (det var där diff-eländet började) som jag hade lagt upp under månadens gång. Det var för en vecka sedan innan jag uppdaterat till 2017.11. Nu stämmer siffrorna igen per 2017-10-31, vilket betyder att ni ordnat till felet som fanns i 2017.10.

Tack för hjälpen och ha det så bra!

//L