Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Prisinläsning kalkylpriser

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2020-02-25 15:52 )

Vi olika lagerplatser för samma artiklar. och eftersom visma inte stödjer detta har vi kringgått detta med hjälp av ett prefix i början i detta Fallet "J" & "F" för orterna som lagren befinner sig. Problemet är att när jag gör en prisinläsning så sätter ju visma automatiskt prefixet framför eller bakom artikelnumret om man använder den funktionen. Problemet jag har är när jag ska uppdatera kalkylpriserna. Exempel.
Två artiklar
J7685
F7685
Båda dessa har samma best.nr och huvudleverantör (7685). När jag läser in "F" så nollas kalkylpriserna på "j" och tvärtom?
Vi kanske bara gör fel. Men sliter snart mitt hår. Tack på förhand.

10 SVAR 10
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Prisinläsning kalkylpriser - Visma Administration

Hej Johan. Ser inte ditt svar här men fick något på mailen. Jag beskrev lite fel i mitt problem igår. Det som nollas är leverantörens inpriser. Så löser jag in leverantörens inpris som är 7685 Som båda J7685 & F7685 så nollas det ena av någon anledning? Går det inte ha samma leverantörsartikelnummer på 2 olika artiklar?
Tack på förhand!
Highlighted
NY MEDLEM

Jag läste slarvigt och trodde du gjorde uppdateringen via "prisomräkning kalkylpriser".

Men bara för att förstå bättre, du nämner både inpris och kalkylpris. Behöver ni uppdatera båda dessa? Är tanken att först få in nya inpriser och därefter prisomräkna kalkylpriserna?
Highlighted
NY MEDLEM

Hej! Tack för snabbt svar. Jag precis. Vi läser in inpriserna i Euro som sedan räknas om när vi gör kalkylpriserna. Men lyckas inte få med inpriserna i Euro på båda artikelnumren som har samma beställningsnummer. Säg till om jag förklarar illa.
Mvh Anton
Highlighted
NY MEDLEM

Jag förstår, det var knepigt...
Highlighted
NY MEDLEM

Hej. Ja förstår du nu hur jag menade?'har du själv testat och fått samma problem?
202
Highlighted
NY MEDLEM

Jag får det inte att fungera:-(
Highlighted
NY MEDLEM

undra om vi har någon "vismaansvarig" här som kanske kan svara på denna fråga?
STORT tack för din hjälp iallafall. Nu vet jag ju iallafall att det inte är jag som gör något fel.
Mvh Anton
259
Highlighted
ANSTÄLLD

Hej Anvi. 

Jag kan inte se att du har något serviceavtal på Visma Adminsitration, som frågan gäller. Du får jättegärna skicka ett mejl med ditt kundnummer för Visma Administration så ska vi göra vårt bästa för att hitta en lösning på ditt problem. 

Ha en fin dag! 
/ Lisa
Highlighted
NY MEDLEM

Hej Lisa. Stämmer bra att vi inte har serviceavtal. Vi har haft detta tidigare men efter flertalet samtal till Visma support om allt mellan himmel och jord så har svaret alltid varit detsamma. "Tyvärr så kan man inte göra." Men efter lite undersökningar och eget jobb i Övningsbolaget så har det visst  gått. Så vi såg aldrig en anledning att betala 17.000:- om året för ett serviceavtal. Vi har en jätteduktig Vismakonsult som hjälper oss nu. Därför ställde jag frågan här i forumet. Mvh Anton
571