Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Prisinläsning matchning mot fel artiklar

Hej!

Jag försöker göra prisinläsning med en färdig mall i programmet för Leverantören: Isolda
Jag kan läsa ind deras fil och jag kan utföra beräkning utan problem.

När jag dock väljer att ta några stickprov för att se att priser kommer räknas om på rätt sätt ser jag ett stort fel.
Istället för att bara matcha Isoldas artikelnummer mot inköpsartikelnummer under varje artikel väljer programmet att även matcha mot Mitt eget artikelnummer i Admin 2000.

Exempel:
Mitt artikelnummer register snurrar från 11000-14240
Isolda har ingen logik i sin artikelnummer utan dem använder tillverkarens artikelnummer.

Jag har:
14154 - Samsung Galaxy S7 (köps från Dustin) Inköpspris 5081,49:-
Isolda har:
14154 - BRAUN Blueline UV-Filter 49Mm (inpris 30,59:-)

Varför matchar Programmet på VISMAs artiklenummersnurra och inte endast på inköpsflikens leverantörsartikelnummer?

Detta blir ju helt fel och jag hittade över 200st fel bara på isolda innna jag fick ge upp. Jag kan ju inte ens byta artikelnummer på mina artiklar då dem är Nyckeltal och är låsta! Därav borde inte matchas vid prisinläsning i min mening!

Rätta mig gärna om jag har fel...

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Förstår att det här blir tokigt för dig och ställer till problem. Dessvärre så känner inte programmet av om det är du som har skapat artikeln eller om den tidigare har blivit inläst ifrån fil. Så det som sker vid importen är att finns inte artikeln sen tidigare läggs den upp, finns artikeln så uppdateras den enligt de inställningar man har i importmallen. 

Om du innan importen tagit en säkerhetskopia så att du kan backa själva inläsningen och att det kanske är första gången du ska göra importen kan vi nog lösa ditt problem. För att inte läsa över dina artiklar kan du i "importmallen" i steg 2 av 3 klicka på knappen "Avancerat". Gå sedan in under fliken "2. Artikelvärden", här kan du skriva in en text före A+ inom citattecken. Denna texten kommer sedan att läggas före leverantörens artikelnummer. På så sätt kommer din befintliga artiklar inte att läsas över. Du kan läsa mer i hjälpen under Avancerat vilka andra formel möjligheter som finns.



Hoppas detta kommer hjälpa dig vidare.

/Fredric