Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Prislista artiklar utan priser

I Visma Admin 2000 så finns det inte möjlighet, vad jag vet, att kunna få ut prislistor där artiklar utan priser inte syns.

Ska man göra specifika prislistor till olika företag så får man alltså bläddra igenom 8000 artiklar även fast enbart 50 utav dom har priser. En bock för "Visa enbart artiklar med priser" borde inte vara så svårt att lägga in. Feature request?

7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Mycket bra!

Kunde inte sagt det bättre själv.

Vore även bra att kunna söka på artikel och benämning som man kan i artikelregistret. Och slippa skrolla ner genom listan.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fungerar det att sätta kravet >0 i urvalet för täckningsbidrag? För att enbart få med artiklar med ett positivt tb.
Bara inte inpriset är samma som försäljningspriset:-)

Man hade ju velat sätta kravet för priset men det finns inte med i urvalet...
Annars är det ju rätt enkelt att skapa rapport med kravet att enbart artiklar med ett försäljningsvärde ska skrivas ut.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Under Urval/Sortering så kan jag enbart fylla i "Prislista" i den andra rutan och "Stigande" eller "Fallande" i den tredje raden.
http://i.imgur.com/EExI505.png
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi verkar inte prova med samma utskrift:-). Jag är under försäljning - prislistor och därifrån skriv ut prislista

Jag hajar, du är inne i artikellistan, inte prislista. Då har jag ingen lösning
Fd medlem
Inte tillämpbar

Går detta att lägga in i en kommande version kanske?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

När du tar bort pris på en artikel så får du frågan om att radera pris eller behålla nollpris. Behåller du nollpris så kommer artikeln med på utskriften av prislistan, precis som du skriver. Raderar du däremot priset så kommer artikeln inte längre med på utskriften.

Jag tar ditt önskemål om ett urval för att ta med artiklar med nollpris eller inte vidare till vår utvecklingsavdelning. Tack för ditt inlägg!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tackar för detta!