Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-02-22
12:02
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-02-22
12:02
Problem att uppdatera till Visma Administration med Google Drive
Säkerhetskopierar till mina dokument på datorn. Kopierar sedan säkerhetskopian till Google Drive i molnet. Trots att jag inte kopierar till eller från molnet så stannar installationen halvvägs och vägrar att installera, såväl vanlig uppdatering som full installation. Detta trots att jag läst in företaget och systembackup på nytt ifrån mina dokument på datorn så hänger en länk till GDrive kvar och stoppar installationen. Se bifogad bild.
Vad göra? Avinstallera, rensa registret och göra en helt ny installation?
MVH//Jörgen
Svara
1 SVAR 1

Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-02-23
10:09
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-02-23
10:09
Hej!
För att lösa detta ska du avinstallera Administration, innan du gör det ska du ta en säkerhetskopia och systemsäkerhetskopia - så att du får allt med dig.
Sedan installerar du version 2014.12 och läser in säkerhetskopiorna.Om du har Google drive som mapp för företag eller gemensamma filer så orsakar det ofta problem. Det är själva säkerhetskopiorna som du manuellt tar i Administration som du ska spara i Google drive.
För att lösa detta ska du avinstallera Administration, innan du gör det ska du ta en säkerhetskopia och systemsäkerhetskopia - så att du får allt med dig.
Sedan installerar du version 2014.12 och läser in säkerhetskopiorna.Om du har Google drive som mapp för företag eller gemensamma filer så orsakar det ofta problem. Det är själva säkerhetskopiorna som du manuellt tar i Administration som du ska spara i Google drive.