Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Projektkolumn i huvudboken för smal

När jag skriver ut en huvudbok, så kommer den sista siffran i projekt nr inte med på utskriften. Jag har 5 siffror och 1 bokstav i varje projekt nr. Hur löser jag detta?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Det enklaste sättet att komma till rätta med problemet är att välja en liggande utskrift i utskriftsdialogen. Kolumnerna får då mer plats och kan skriva ut fler tecken innan papprets bredd är slut.

En alternativ lösning är att i utskriftsdialogen klicka på knappen Inställningar... uppe till höger. Där kan du sedan ändra den stående vänstermarginalen till exempelvis 12 eller 10 och sedan skriva ut. Tänk bara på att den här inställningen påverkar alla dina rapporter och har du en för liten marginal finns det en risk att skrivaren inte klarar av att skriva så brett.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för tipset om vänstermarginal. Nu kommer i alla fall största delen av siffran med...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Prova dig gärna fram till vilken marginal som passar bäst för dig. Skrivaren brukar varna om utskriften ligger utanför marginalen som den klarar av att hantera. Har du satt ett för litet värde och får den varningen får du öka upp marginalen lite till.
Ett annat tips är att skriva ut rapporten till excel-fil och göra modifieringar där.