Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Projektredovisning och kostnader som inte skall kopplas till bokföringen

Vi är ett byggföretag som använder projektredovisning. Mitt problem är att jag vill kunna få in kostnad för arbetade timmar på projektet utan att koppla det till bokföringen. Som det är nu lägger jag in arbetade timmar på projektet i Visma Tid. Skall jag i dagsläget ha en total status på projkekten måste jag ta ut en resultatlista i Visma 1000 där jag får fram vad som är utfakturerat samt inkomna leverantörsfakturor. Vidare måste jag plocka fram en lista från Visma Tid på nedlagda timmar. Finns det något sätt att kunna lösa detta?

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Projektutskrifterna i Visma Administration redovisar bara bokförda värden och därför kan du tyvärr inte få med arbetade timmar om dessa inte är bokförda i programmet.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi använder oss inte av Visma Tid, men går det inte att exportera över en fil till Visma 1000 på timmarna, om ni redovisar vilka projekt timmarna avser i Visma Lön? En intern redovisning av lönekostnderna per projekt. Vi har något snarlikt. Från vårt orderprogram exporterar vi timmarna in i Visma 1000 som en kostnad som bara bokas om mot debet 7210 projektnr och kredit 7210.