Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Radera Staffling - Visma Integration

Hej, hur raderar man stafflingar för en vald prislista på en artikel i ert API? När man raderar en kund skapar man ju en datastruktur genom AdkCreateData(); och sedan pekar man ut det kundnummer som ska raderas AdkSetStr(); varefter man kör< AdkDelete();

I mitt scenario ska stafflingens antal egentligen bara ändras. Mitt tankesätt var att radera alla stafflingar på artikekn för en specifik prislista först och sedan lägga till nya stafflingar. Hjälp här hade varit uppskattat!

Programspråk: C#

MVH Jimmy

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Under ADK_DB_PRICE i referensmanualen har du ADK_PRICE_QUANTITY som är RW. 
Om du raderar denna, fungerar det att lägga upp en ny då?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag är inte riktigt med på vad du menar. Jag var kanske lite otydligt i vad jag vill göra. Jag ska uppdatera en eller flera stafflingars fr o m antal, men jag har inte det nuvarande värdet på quantity. Jag har bara ett nytt värde som ska sättas in så jag kan inte kolla efter exempelvis 5 och ersätta med 6.
Är det en kombination av "PrisListCode, ArticleNumber, Quantity" som är nyckel för en staffling? 
Hur söker jag i så fall fram stafflingar för en specifik artikel och prislista och loopar igenom alla för just den artikeln och prislistan?

Om jag sätter sorteringsordning ePriceNotBaseArticleNr och sen sätter AdkSetStr(ADK_PRICE_ARTICLE_NUMBER) och därefter tar AdkFind2(); kan jag då göra en while loop och köra AdkNext();
Fd medlem
Inte tillämpbar

Prova sorteringsordning ePriceArticleNr

När jag testar med denna och stegar igenom prislistan (prislista 1) med AdkNext, så kommer jag först till grundpriset.

Efter min andra AdkNext kommer jag till mitt första och enda stafflade pris.

En ytterligare AdkNext tar mig till nästa prislista.

 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag stegar igenom alla priser som du beskrev i ditt senaste svar. När jag hittar en staffling som matchar prislista och artikelnummer så vill jag ta bort denna. Hur gör man detta på rätt sätt. Jag har testat att sätta ADK_PRICE_QUANTITY till 0 och kör AdkUpdate(); men detta tar inte bort stafflingen. Jag har provat AdkDelete(); men detta verkar göra att programmet hänger sig. Vad är rätt sätt att ta bort en staffling?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det fungerar med AdkDelete.
Det verkar vara ett litet specialfall här dock. 
Du får sätta prislista(0 - PRICE_LIST), artikelnummer(1 - ARTICLE_NUMBER) och stafflingantal(2 - PRICE QUANTITY) för att kunna få igenom din AdkDelete
Fd medlem
Inte tillämpbar

Japp, nu fungerar det. Jag tackar!