Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-10-02
09:03
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2017-10-02
09:03
Räntefakturera betald faktura med delavdragen kredit?
Hej! Jag har en kund som efter överenskommelse fick 16 % av kundfakturan krediterad. Kunden betalade 25 dagar efter förfallodag, och nu vill jag räntefakturera honom för dröjsmålet. Vilket belopp ska jag räkna räntan på? Den första summan innan krediteringen eller summan efter krediteringen?
Med vänlig hälsning
Pia
Svara
4 SVAR 4
2017-10-02
09:07
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2017-10-02
09:07
Vad får du för belopp av programmet?
Det normala är ju att kredit-fakturan dras av och resten av beloppet ligger till grund för ränteberäkningen.
Jag rekommenderar att du kör på det belopp som programmets ränteberäkning visar.
//Davor P
Det normala är ju att kredit-fakturan dras av och resten av beloppet ligger till grund för ränteberäkningen.
Jag rekommenderar att du kör på det belopp som programmets ränteberäkning visar.
//Davor P
Svara

Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-10-02
09:11
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2017-10-02
09:11
Räntebeloppet som visas i Visma är beräknat på det första beloppet innan krediteringen.
Svara
2017-10-02
09:15
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2017-10-02
09:15
Har du "använt" kreditfakturan?
Borde ju bli rätt belopp om du lägger kredit-fakturan som "betald" i systemet. Jag förmodar att kreditfakturan förfaller tidigare än huvudfakturan.
//Davor P
Borde ju bli rätt belopp om du lägger kredit-fakturan som "betald" i systemet. Jag förmodar att kreditfakturan förfaller tidigare än huvudfakturan.
//Davor P
Svara

Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-10-02
09:21
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2017-10-02
09:21
Ja, krediten bokades som betald samtidigt med fakturan. Krediten hade förfallodag samtidigt som utskriftsdatum. Jag får väl räkna om räntebeloppet manuellt på beloppet efter krediteringen.
Svara