Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Rapport över registrerade leverantörer

Går det att få ut en rapport över ändringar i leverantörsregistret? Bolaget jag arbetar på ägs av ett amerikanskt moderbolag och för att följa SOX behöver vi kunna ta ut rapporter över ändringar i bla leverantörsregistret. T.ex. om det går att få ut en lista över nyregistrerade leverantörer under en viss period så att någon annan än den som registrerat leverantören kan granska och attestera uppgifterna som registrerats på leverantören.

1 SVAR 1
Davor P1
CHAMPION

Vad jag kan se så finns det ett par vägar att gå, men problemet är att det är lite svårt att få det att fungera retroaktivt då det inte noteras i registret NÄR en leverantör registreras.

Dock har jag två vägar att gå för att underlätta för dig.

1. Om du registrerar leverantörerna på ett löpnummer kan du framöver notera löpnumret och "komma ihåg det" när du skriver ut leverantörslista.

2. Genom att under varje leverantör notera ett "registreringsdatum" under ANM1 eller ANM 2 kan man spåra nya leverantörer.

3. Använd fältet SORTERINTSBEGREPP om du inte redan använder detta till något annat.

När du sen skall filtrera listan så notera relevant information när du skall skriva ut listan med leverantörer.

Davor P