Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Rapport - sammanställning beställningar

Vi använder Admin 2000, och vi saknar ett sätt att kunna sammanställa beställningar för att på ett enkelt och lätt sätt få ut en rapport på, av oss gjorda inköpsbeställningar från och till ett datum där vi kan se beställningsdatum, önskat leveransdatum, levnr/namn, summa i respektive inköpsvaluta samt SEK. Så vitt vi kan se finns inte ngn sett att idag få en utskrift på detta? Det finns en Leveransbevakningslista, men den har endast värde i SEK och man kan inte välja en viss period. 
är det möjligt att modifiera en i Visma färdig rapport för detta? 

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej, 

Jag tror du får ut det du önskar om du gör följande: 

*Gå till Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Rapportgenerator - Tryck på Ny - välj Guide 
*Namnge rapporten och välj registret Beställningsrader. Tryck Fortsätt
*Välj de fälten BestNr, ArtNr, Benämning, Beställt antal, Datum, LevDatum, Enhet, Pris per st och Summa.  Tryck Fortsätt
*I nästa steg, välj Listlayout och ange så många kolumner som antalet fält som valdes in i steg 2. Tryck Fortsätt och Fortsätt (Definiera utskriftsdialog). 
*I steget Översikt över rapporten, sätt ett kryss i rutan för "Fil" och "Pdf" samt i rutan bredvid "BestRad" och slutför sedan guiden. 
*I rapportgeneratorn, gå till fliken 5. Design. Ställ markören i sista kolumnen välj in LevNr, LevNamn och Valuta från registret Beställningar (huvudnivå). Vill du ha en annan ordning på kolumerna får du flytta fältobjekten manuellt. 
*På fliken 4.Kolumner, lägg till en bredd för de tre nya kolumnerna. 
*Förhandsgranska rapporten med skrivarikonen. Observera att priset och summan visas i den valuta som är vald på dokumentet. På en beställning med utländsk valuta får du alltså ingen automatisk summering i SEK. 

Hoppas det är till hjälp. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack Helene, denna var en bra bit på väg. Om jag bara vill ha med leverantör och inte specificera alla artiklar, väljer jag då beställningar istället för beställningsrader? 

Tack igen för er otroligt snabba respons på frågor från oss användare av ert program. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja precis, testa registret Beställningar i guiden i så fall. 🙂