Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Rapport som kan visa ofakturerade order där projektnummer, projektnamn samt leveransdatum visas

Finns det en rapport som kan visa ofakturerade order där projektnummer, projektnamn, belopp samt leveransdatum visas? Leveransdatum skall visas i vecka + dag.

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det finns ingen färdig rapport i programmet där du får med ofakturerade order med projektnummer, projektnamn samt med leveransdatum vecka + dag, men det är möjligt att det går att skapa en rapport med hjälp av rapportgeneratorn i programmet. 

Om du vill göra prova själv att bygga rapporten finns denna hjälp att tillgå Skapa rapporter. Annars går det bra att kontakta någon av våra partners som kan hjälpa till att bygga rapporter helt efter dina önskemål. 

En rapport som finns i programmet är Ordersammandrag där du kan välja Ej fakturerade, och under Urval i fältet Projekt kan du skriva in projektnumret. Men denna kanske du redan har provat, här kommer inte namnet med och det är leveransdatumet på ordern som kommer med. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

jag vill ha en lista med samtliga ofakturerade order och projektnummer/projektnamn och det får man inte på ordersammandraget tyvärr...

Kan man läsa in rapporten Ordersammandrag i Rapportgeneratorn och utgå från den när jag skapar min egna rapport?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Nej, tyvärr går inte det att utgå från befintliga rapporter i programmet. Utan man kan bara utgå från rapporter som är inlästa, det vill säga de du hittar under Utskrifter - Inlästa. Det kan vara om du valt att läsa in rapporter under Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Läs in rapport, eller om du laddat ner någon rapport från vår hemsida, Ladda ner rapporter