Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Resultatbudget integrerad i befintlig resultaträkning

Hej,

Jag använder Administraion 2000. Jag använder Resultatbudget för första gången och har efter utfallet per 31/10 gjort en budget för nov och dec. Jag har bara gjort en budget för hela företaget. Jag klickar på Summera och därefter blir samtliga siffror 0. Vad är det som sker när man summerar? Jag går sedan till Utskrifter - Bokföring - Resultatrapport men allt är nollat i kolumnen Ack.budget. Jag har då kryssat i Budget under "kolumner", samt Ack under "buget/utfall". perioden har jag satt till helåret (jan-dec).

1. Vad måste ag göra för att få med budgetsiffrorna (som nu är 0) 

2. Hur får jag dessa "integrerade" i resultatrapporten, dvs en utskrift där mina budgetsiffror för nov-dec ligger med inne i resultatbudgeten. Alltså inte som en egen kolumn. Jag vill ju på helåret veta resultatet (utfallet jan-okt + budget nov-dec)

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Annika!

Summeringen används för att summera budget för resultatenheter till en total budget för hela företaget. Har du bara lagt in budget för hela företaget och inte fördelat på resultatenhet ska du inte använda dig utav kommandot summering. Här kan du läsa mer om budget i programmet.

1. Eftersom du valt att summera resultatenheter som är 0 blev även summeringen för hela företaget 0, vilket innebär att du behöva lägga in budgeten på nytt.

2. När du skriver ut resultatrapporten kan välja att bocka i rutan för utfall period/budget för att se utfallet mot budget.

Tack för din fråga!