Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Saknar kolumn på utskriften "Leverantörsskulder"

Den listan jag får ut, där finns inte någon kolumn för fakturanumret. Tar man ut en lista för kundfordringar, står fakturanummerkolumnen längst till vänster på sidan, men på leverantörssidan är det enbart en tom kolumn.

Jag gissar att det ska finnas en kolumn längst till vänster med fakturanumret på, men jag kan inte svära på i vilken version av Visma som den försvann.  Jag kör senaste versionen, 2018.5

//L

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag kör 2017.0 och här finns inte lev fakturanr med. Enbart löpnr. Har det funnits med tidigare?
Fd medlem
Inte tillämpbar

OK - det är så att jag inte brukar köra den här listan. Det är därför jag är lite frågande i och med att det ser ut som om det skulle vara plats till vänster för en fakturanummerkolumn.

Jag gjorde en lista över kundfordringarna på en av våra kunder. Blev förtjust i listan och bestämde mig att ta ut en på leverantörssidan också istället för en omfattande kund- och leverantörsreskontralista.

Precis när jag skulle skicka iväg listorna till kunden/leverantören upptäckte jag att det inte är någon idé att skicka en lista utan fakturanummer på. Så det fick bli en utskrift från reskontran istället.

Men har det inte funnits fakturanummer i vänsterkanten, kan vi lägga en sådan önskan i listan över andra önskningar, tycker jag. Eller också finns det en annan, bättre lämpad lista att trycka ut som jag inte är medveten om nu. Jag ville bara ha en lista så att kunden/leverantören kunde pricka av sin reskontra mot min.

Tack för snabbt svar!

//L
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan! 
Om du tar en leverantörsreskontralista under Utskrifter - Reskontra - Leverantörsreskontralista - kan du bocka i rutan Fullständig vid utskriftsalternativ. 
Då kommer du att kunna se fakturornas löpnummer i utskriften. 

Ha det gott! 

/ Emma 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja, det är helt riktigt det du skriver, men det blir så många sidor. I och med att jag upptäckte den komprimerade versionen på kundsidan, trodde jag att den skulle vara identisk för leverantörsskulderna. Det var den inte.

Jag hade tänkt att ha den som en bekväm lista. Vi har dotterbolag och moderbolag och när man gör boksluten önskar revisorn en komplett avstämning mellan bolagen så inget haltar... Får man ut ett A4-ark med leverantörsskulderna för ett bolag, får man en överskådlig lista att stämma av med mot de andra bolagen. Naturligtvis går det att skriva ut den ifrån reskontrorna, men som jag skrev här ovan, det blir så många sidor. Jag tyckte bara att det bar enkelt att ha allt komprimerat på en sida för enkelhetens skull.

//L