Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Samlingsfaktura utan material och arvode?

vi samlingsfakturerar våra kunder och på våra order så har vi med personnummer, namn, arvode, material och summa. Nu har jag fått frågan om det går att få endast personnummer, namn och summan alltså inte allt material och arvode?

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Det borde gå att lösa. I Visma Administration 2000 finns möjlighet att välja vilka rader som ska skrivas ut på en faktura. Till höger om respektive rads summa hittar du kolumnen Skriv. Avmarkera de raderna som du inte vill ska komma med på utskriften så kan du få en mer ospecificerad faktura att ge till kunden.
Fd medlem
Inte tillämpbar

hej och tack för svar, jag får prova detta när jag kör nästa fakturering. Får hoppas att det funkar.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen. har nu samlingsfakturerat men det blev ingen skillnad när jag avmarkerade i kolumnen skriv.

så det kanske inte går.....

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!
Alla rader går inte att välja bort från utskriften. Om du försöker avmarkera en rad som innehåller orderinformation får du en varning från programmet att det inte är tillåtet. De som du får avmarkera ska däremot inte komma med sedan när du skriver ut. Menar du att de gör det iaf?