Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

helena_24
MEDLEM

Scanna in leverantörsfakturor Administration 1000

Hej, ny medlem här! 

Jag undrar om vi kan använda Visma Scanner till att scanna in leverantörsfakturor som kommit via papper/e-post till Visma Administration 1000?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @helena_24 

 

Välkommen som ny forummedlem 🙂

 

Appen Visma Scanner är en helt kostnadsfri tjänst där du scannar (fotograferar), sparar och skickar kvitton och leverantörsfakturor vidare digitalt till Visma Administration 1000. Där konteras underlagen och verifikationer respektve leverantörsfakturor skapas automatiskt. 

 

När det gäller leverantörsfakturor är det dock smidigare och effektivare att ta emot e-fakturor från dina leverantörer, än att använda appen Visma Scanner. Läs mer i hjälpavsnittet Ta emot e-dokument

 

Ha en härlig dag och välkommen tillbaka till forumet framöver. 

/Tinna

 

 

 

 

Absolut, men det är fortfarande några få som inte skickar e-fakturor utan håller fast vid papper/pdf via e-post.  Det är dessa skulle vi gärna få in i Visma Administration så vi kan se själva fakturan under Leverantörsfakturor, Spårning, Pdf. 

 

Hej @helena_24 

 

För dessa leverantörer är vår rekommendation att du låter dem skicka pappersfakturan till vår scanningstjänst så får du in fakturan som en e-faktura i ditt program. 

 

Läs gärna om hur det fungerar under rubriken Ta emot pdf-/pappersfaktura som e-faktura i dokumentet jag länkade till ovan. 

 

Har du några följdfrågor är det nog enklast att du slår oss en signal så kan vi förklara närmare vad det innebär och om du vill så visar vi gärna i ditt program. 

 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna