Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Serverinstallation mot NAS-disk från en arbetsstation

Visma Adm 2000 uppgradering till 5.31. Vi har en NAS disk med en komplett serverinstalltion som är gjord för c:a 1 år sedan. Installationen gjordes från en "vanlig" arbetsstation (normal användare) som då blev "server". Vi har nu bytt ut samtliga arbetsstationer inkl "servern". Jag har kört klientsetup på samtliga arbetsstationer varför det idagsläget inte finns någon server. Hur gör jag för att uppgradera installationen på NAS-disken med en serverinstallation??

Hälsn

Torbjörn Hall
GJS Verktygs AB

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Ni borde utse en ny dator till "server" och göra om installationerna. Rekommenderar att ni gör enligt följande:

1. Ta säkerhetskopior och systemsäkerhetskopia under Arkiv - Säkerhetskopiering
2. Avinstallera programmet på alla datorer
3. Flytta undan mappen på NAS-disken som innehåller företag och gemensamma filer (detta för att det inte ska bli någon dublett eller annat när du gör ny serverinstallation)
4. Installera en serverinstallation på en dator och peka ut att Gemensamma filer ska installeras på NAS-disken
5. Gör klientsetup på de övriga datorerna
6. Installera säkerhetskopior och systemsäkerhetskopian
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja, vi ska göra en av arbetsstationerna till server.
Kan jag lägga tillbaka säkerhetskopiorna från den äldre versionen när den nya är installerad utan problem, men det sker väl en konvertering automatiskt ?

Tack för ditt snabba svar !

Hälsar
Torbjörn
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det låter bra.

Ja, det går bra att lägga in en säkerhetskopior från en äldre version. Blir en konvertering precis som du säger.