Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skanna in leverantörsfakturor

Kan jag scanna in leverantörsfakturor i Administration 2000?

8 SVAR 8
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Ja, alldeles nyligen släppte vi en ny version av bl.a. Administration som gör det möjligt med scanning av leverantörsfakturor. Läs gärna med om den funktionen i Versionsnyheterna.

Jag hoppas ni blir nöjda med funktionen och att det kommer underlätta ert arbete!
Scrapkuben
MEDLEM

Denna funktion kräver dock att Visma Autoinvoice gör detta åt en. Vill man själv scanna, får man skaffa en integrationslösning (kan löna sig i längden om man har MÅNGA fakturor). Tex Swinx ScanLev. Kräver dock Visma Integration samt licensen på programmet. Så man får räkna på vilken lösning man finner mest ekonomisk för sitt företag.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej alla inblandade och tack för input.

Ett förtydligande: I samband med nya släppet av Administration kan man nu scanna leverantörsfakturor själv, och genom att mejla dem till vår scanningcentral, får man dem dessutom inlästa som e-fakturor i programmet. Se nedan utdrag från versionsnyheterna:



Tack för era inlägg
Fd medlem
Inte tillämpbar

Men det går inte att göra proceduren själv med att ladda in pdf-fakturan utan man måste gå via ert Autoinvoice och då betala för den tjänsten?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Skebobruk!

Det är riktigt som du säger att det måste gå via vår tjänst Autoinvoice. Transaktionskostnaden, (3, 8 eller 12 kr/st), beror på vilket ursprungsformat dokumentet har som ska scannas in, e-order/e-faktura, pdf eller pappersfaktura.

Tack för din fråga
Fd medlem
Inte tillämpbar

Skulle vara tacksamt om ni skulle kunna göra så man själv kan lägga in fakturorna i pdf-format och inte behöva gå via er tjänst. Skulle underlätta jättemycket tycker jag.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack, tar detta med mig som en synpunkt!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Möjligheten finns att själv scanna in underlag till Visma Adminstration utan att gå via AutoInvoice. Syftet med scanning via AutoInvoice är att fakturauppgifterna registreras med automatik tillsammans med bildunderlaget. 

Det finns annars möjlighet att skicka vidare scannade underlag (t.ex. direkt från en fysisk scanner) till Visma Administration. Då ligger dessa under Koppla underlag-kommandot inne på Leverantörsfakturor. Den stora skillnaden mot AutoInvoice är att du i det här fallet manuellt får registrera fakturauppgifterna och välja bildunderlag att koppla. Läs mer om alternativen här: http://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-administration-2000/default.htm#faq/autoinvoice-autoinvo...