Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Skickat ut felaktig kundfaktura - hur göra en ny? Och momsen....? - Administration

Hej. Situationen har uppstått där kunden har motsagt sig den tillsända fakturan och därför ska en ny faktura sändas. Men hur gör jag med det jag redan hunnit bokföra?

• Förstått att jag skapar en kreditfaktura via ursprungsfakturan. Där skriver jag dagens datum

• och skapar en ny faktura med dagens datum
  • Men i och med att fakturan sändes i september har jag hunnit göra en momsrapport och dessutom bokfört momsen. Hur gör jag med den?

• Och momsen för september som jag dessutom hunnit  med att redovisa till Skatteverket, där gör jag helt enkelt en ny deklaration?
Tacksam för den hjälp jag kan få 🙂
2 SVAR 2
CHAMPION

Re: Skickat ut felaktig kundfaktura - hur göra en ny? Och momsen....? - Administration

Hej Karin,
Du kan lugnt göra en kredit faktura som du kvittar mot den felaktiga trots skillnader i datum/månad.
Eftersom din kredit faktura hamnar på nästas momsrapport så blir allt korrigerat då och du behöver inte göra om din skattedeklaration.

MVH

Kenneth
NY MEDLEM

Re: Skickat ut felaktig kundfaktura - hur göra en ny? Och momsen....? - Administration

okey. Det där är nåt som jag inte har alls erfarenhet av. Hm. Men det låter ju jättebra. Alldeles för bra egentligen 🙂 Kan det vara riktigt?! Jag återkommer om det inte stämmer! Tack för ditt svar 🙂