Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skillnad mellan BOK och BCK filer

Skillnaderna mellan mina gamla BOK filer och de nya BCK, kan jag importera min backup på BOK filer till Admin 200. Ny ägare till det?

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-05-16

24 SVAR 24
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

Bok-filen kommer från Visma Bokföring och det fungerar inte att installera denna säkerhetskopia direkt i Visma Administration. Däremot skulle du kunna lösa det på egen hand via en import från Bokföring när du står i Administration, men det kräver att du har båda programmen installerade på samma dator.

Vi hjälper dig gärna istället och konverterar företaget från Bokföring till Administration så slipper du allt krångel med rätt versioner osv. Då kan du skicka in BOK-filen till oss så konverterar vi den och skickar tillbaka en BCK-fil till dig som du sedan kan installera i Administration.

Jag skickar ett separat mejl till dig med instruktioner för konvertering och ett ärendenummer.

Bara hör av dig igen om något är oklart eller om du har fler funderingar.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Jag har samma problem, skulle man kunna skicka filen till support eller har du möjlighet att kontakta mej så att jag får det löst.
Med vänlig hälsning
Jan Hedlund

Hej Janne! En kollega till mig har mejlat instruktioner för konvertering till dig nu på morgonen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, jag har samma problem med en BOK fil som jag behöver öppna som BCK. Kan ni hjälpa mig?

MVH jesper
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan!

Jag har nu mejlat dig instruktioner för att konvertera dina filer. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag är ännu en användare som har samma problem, nämligen att läsa in en .bok i administration 500. Tacksam för hjälp.
Tomas

Hej Tomas!

Även du får vidare instruktioner via mejl alldeles strax.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Behöver öppna en bck fil från 2002 men får svaret att programmet (Adm 4.01) stöder inte konvertering från ver 3.32. Har inte kvar skivan för den gamla versionen. Kan ni hjälpa mej?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej ThRi!

Vi hjälper dig gärna med en konvertering men vi vill uppdatera till senaste versionen av Administration i så fall. Jag ser att du har avtal på Administration vilket innebär att du har tillgång till den senaste versionen, men jag tolkar det som att du nu arbetar i version 4.01, stämmer det?
Har du befintliga företag i version 4.01 kan vi i så fall hjälpa dig att konvertera dessa också till senaste versionen.

Återkom här och bekräfta vilken version du har i dagsläget och om det är okej att vi konverterar till den senaste versionen som är 2014.02. Så skickar jag instruktioner till dig sedan.

/Annie
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har 201.02 men har även kvar 4.01 på en annan dator och trodde att de skulle gå öppna bck filerna på den.

ThRi
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har 201.02 men har även kvar 4.01 på en annan dator och trodde att de skulle gå öppna bck filerna på den.

ThRi
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej, då kan du skicka in säkerhetskopian till oss så hjälper vi dig att konvertera företaget till den senaste versionen.

Jag skickar ett separat mejl till dig med instruktioner.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, jag är ännu en som behöver hjälp att konvertera från .BOK till .BCK.

Fredrik

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan!

Jag mejlar dig information om vart du ska skicka in säkerhetskopian för konvertering. 

Trevlig helg!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Även vi har en BOK fil som vi vill ha konverterad till BCK

Hej Emma!

Även du har nu fått ett mejl med vidare instruktioner.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej jag har problem med att öppna en .BOK fil I Visma Bokföring. Behöver jag konvertera min .BOK fil för att jag ska kunna öppna den.


MVH Celjan AB

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! 

Vad får du för fel när du försöker återställa filen i Visma Bokföring? .BOK-fil är en säkerhetskopia i Visma Bokföring som du endast kan återställa i det programmet. Har du exempelvis Visma Administration går den inte öppna i det programmet. Återkom i tråden så hjälper vi dig vidare

/Johan

Hej,

Jag har samma problem här. 
Ska gå ifrån SPCS bokföring (32 bitar) till Visma Administration 200. Just nu i testversion.

Jag har sparat ned alla företag från bokföringsprogrammet och har nu en .bok -fil.

Behöver nu hjälp att konvertera denna till .bck
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan! 
När det är från Bokföringsprogrammet till Administrationsprogrammet får man läsa in SIE-filer för att få över bokföringen. 
Säkerhetskopian som man tar i Bokföringsprogrammet kan man endast läsa in i Bokföringsprogrammet. 

Ha en bra dag! 

/ Emma