Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Davor P1
CHAMPION

Skillnader mellan AUTOINVOICE inläsning av fakturor jämfört med samarbetspartners lösningar - Administration

Först och främst hatten av för den nya inläsningsfunktionen.

Sen undrar jag hur denna skiljer sig gentemot era samarbetspartners lösningar.

Är det bara prisupplägget som är den största skillnaden genom att ni tar betalt per faktura eller finns det fler skillnader?

Jag vill inte peka ut någon specifik "konkurrent" i detta, men jag har tittat på andra lösningar och vill veta om det bara är inscanningen som är skillnaden.

Kommer man i ett senare skede kunna scanna in själv till programmet eller kommer detta fortfarande ligga som en extern tjänst?
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej, 

Tack för återkopplingen! Vi är väldigt glada att kunna erbjuda en scanningtjänst till AutoInvoice och tror den kommer vara till hjälp för många. Sen är behoven olika så dina frågor är helt klart befogade 🙂

I scanningstjänsten i AutoInvoice har du absolut möjlighet att scanna dokument själv. Du mejlar då de scannade underlagen vidare som pdf (t.ex. låter din fysiska scanner e-posta dem vidare) till den unika e-postadress du får när du aktiverar tjänsten. Tjänsten omvandlar då dina pdf-underlag till elektroniskt format (tolkar innehållet).



Mer info finns i programhjälpen.

Om man jämför med de integrationslösningar som erbjuds av våra samarbetspartners så är den största skillnaden att du där behandlar fakturorna elektroniskt i ett försystem till ekonomisystemet. Syftet är då främst att du i försystemet behandlar/lagrar alla dokument och attesterar dem, i ett eller flera led. När de är färdigattesterade går de vidare till reskontran i ekonomisystemet. Scanningsmöjligheterna till dessa försystem innebär att du antingen scannar in dokumenten själv eller använder en påkopplad inläsningscentral, för att sedan låta försystemet omvandla dem till elektroniskt format. 

Priset hos någon av våra samarbetspartners beror helt på vilken lösning/leverantör du väljer och vilka avtal de har med sina inläsningscentraler/underleverantörer. Där kan du nog hitta olika varianter av transaktionsavgifter och månadskostnader. En direkt prisskillnad i det fallet kan vara start- och eventuella licenskostnader som tillkommer för attest-/försystemet. I AutoInvoice betalar du kort och gott en transaktionsavgift per faktura.