Det ska gå bra att skriva ut till etikettskrivare.
Du behöver då ändra i mallen så att det bara skrivs ut en etikett per sida. Gå in via Arkiv - företagsunderhåll - företagsinställningar - Etikettmallar. Markera artikeletiketter och klicka på listpilen i kolumnen mallar, så öppnas fönstret "Utskriftsmallar".
Markera mallen du vill ändra och klicka på knappen kopiera som du har till vänster om soptunnan. Ange ett nytt namn och klicka OK.
Nu kommer du in i mallen och då får du klicka på "Inställningar" högst upp. Antal i bredd och Antal i höjd/sida ändrar du till 1.
Sedan sparar du och stänger mallen.
Du kommer nu tillbaka till listan över mallar och då kan du välja din nya mall genom att dubbelklicka på den.
Hej igen. Har nu provat ett flertal gånger men får inte till det, jag sitter på en mac med windows under parallells, tror ni det kan ha något med det att göra. jag får inte något utskrivet på etiketten, harp rovat med standard mallen samt med egen mall.
Vill börja med att kontrollera så att din skrivare funderar i din windowsmiljö. Kan du prova att skriva ut från Word på etikettskrivaren från Windows? Fungerar det?
Hej! Min kollega Annie ger tips på hur du gör i den här tråden. Via malländringar kan du justera dina etiketter och lägga till streckkod och ta bort information.