Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skriva ut artikeletiketter med DYMO etikettskrivare

Har försökt få till det genom att ändra i mallarna men lyckas inte. Är det möjligt att göra det i sånna fall hur gör jag.

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det ska gå bra att skriva ut till etikettskrivare.

Du behöver då ändra i mallen så att det bara skrivs ut en etikett per sida. Gå in via Arkiv - företagsunderhåll - företagsinställningar - Etikettmallar.
Markera artikeletiketter och klicka på listpilen i kolumnen mallar, så öppnas fönstret "Utskriftsmallar".

Markera mallen du vill ändra och klicka på knappen kopiera som du har till vänster om soptunnan. Ange ett nytt namn och klicka OK.

Nu kommer du in i mallen och då får du klicka på "Inställningar" högst upp. Antal i bredd och Antal i höjd/sida ändrar du till 1.

Sedan sparar du och stänger mallen.

Du kommer nu tillbaka till listan över mallar och då kan du välja din nya mall genom att dubbelklicka på den.

Testa att skriv ut artikeletiketterna på nytt nu.

Återkom gärna om du inte får ordning på det.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen. Har nu provat ett flertal gånger men får inte till det, jag sitter på en mac med windows under parallells, tror ni det kan ha något med det att göra. jag får inte något utskrivet på etiketten, harp rovat med standard mallen samt med egen mall.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vill börja med att kontrollera så att din skrivare funderar i din windowsmiljö. Kan du prova att skriva ut från Word på etikettskrivaren från Windows?
Fungerar det?
Fd medlem
Inte tillämpbar

This reply was created from a merged topic originally titled
Skriva ut prislappar/etiketter direkt från Visma Admin.


Jag vill kunna skriva ut prislappar direkt från Visma Admin via en etikettskrivare typ Dymo Labelwriter.

Den som finns idag skriver inte ut streckkoder och istället annat som jag inte vill ska följa med, och skriver endast ut på A4 istället för på remsa.

Hade denna möjligheten att bara markera artiklarna o trycka på skriv ut, hade det sparat många timmar vid varje leverans.

Hej!
Min kollega Annie ger tips på hur du gör i den här tråden. 
Via malländringar kan du justera dina etiketter och lägga till streckkod och ta bort information.

Gällande att kunna markera artiklar för utskrift av artikeletiketter kan du gå in och lämna en kommentar i tråden: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/utskrifter

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~