Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Peter E
MEDLEM

Snabbfunktioner som inte fastnar i snabbfunktionsfältet

Då jag står på Order, och skall skapa en faktura, väljer jag att lägga ut "skapa faktura" på snabblisten. Men om jag sedan stänger visma och öppnar den igen så försvinner den snabb funktionen. När kommer den nya versionen och kommer detta vara med på den nya???

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Peter,

Tanken med snabbvalen är att snabbt kunna navigera till funktioner och utskrifter i programmet. Åtgärder som utförs inne i respektive funktion finns presenterade i Kommando-menyn. Att kunna lägga till enskilda kommandon som ett snabbval uppe i ramen var därmed inte alls vår tanke och att möjligheten finns är rent ut sagt en miss.

Jag antar att du har lagt Skapa faktura (från order) som ett snabbval för att få en egen knapp för just det alternativet, istället för att klicka på Skapa-knappen och sedan Skapa faktura? Eftersom ett sådant snabbval endast fungerar så länge du faktiskt står i arbetsbilden för Order tycker vi inte att snabbvalsmöjligheten är rätt lösning för att minska antalet steg. Snabbval ska vara något som du kan använda var du än står i programmet.

Nästa version kommer någon gång här under våren och i denna har vi valt att ta bort möjligheten att lägga kommandon som snabbval. Vi vill istället hitta en långsiktig lösning på behovet.

För att minska antalet steg till kommandon som olika användare använder ofta har vi CTRL-kommandon för en hel del av dem idag, tex CTRL+T = Infoga textrad. För Skapa-alternativen finns inte CTRL-kommandon just nu, är det en lösning annars tror du? Alternativt att användaren själv får styra hur Skapa-valen ska presenteras i framtida versioner.