Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Sökning: EJ levererade ordrar - Integration

Jag skulle vilja lista alla ordrar som inte är satt som levererat, men jag får ingen träff på nedanstående sökning. Någon som har något tips?

int pData;

pData=AdkNet4Wrapper.Api.AdkCreateData(AdkNet4Wrapper.Api.ADK_DB_ORDER_HEAD);
AdkNet4Wrapper.Api.AdkSetSortOrder(pData, AdkNet4Wrapper.Api.ADK_OOI_HEAD_DOCUMENT_NUMBER);

AdkNet4Wrapper.Api.AdkSetBool(pData, AdkNet4Wrapper.Api.ADK_OOI_HEAD_ORDER_DELIVERED, 1);

AdkNet4Wrapper.Api.AdkFind2(pData, 0);

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Svarar mig själv här:

med.....

pData = AdkNet4Wrapper.Api.AdkCreateData(AdkNet4Wrapper.Api.ADK_DB_ORDER_HEAD);

AdkNet4Wrapper.Api.AdkSetSortOrder(pData, AdkNet4Wrapper.Api.ADK_SORT_ORDER.eOrderNotDelivered);

AdkNet4Wrapper.Api.AdkSetDouble(pData, AdkNet4Wrapper.Api.ADK_OOI_HEAD_DOCUMENT_NUMBER, 1);

AdkNet4Wrapper.Api.AdkFind2(pData, 0);

Här listas alla olevererade ordrar, men bara ifall ordernummer 1 är satt som olevererad. Men skulle ordernummer 1 sättas som levererad så får jag inga träffar på de övriga som är olevererade.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har du en iteration/loop i ditt program som vi inte ser? Om inte behöver du gå igenom alla poster i tabellen med t.ex. en while iteration. OBS denna är inte anpassad för just din kod utan är ett exempel.

int iX =0;
while (error.lRc != ADK.ADKE_EOF)
{
ADKNet4Wrapper.API.GetStr(pData, ADKNet4Wrapper.API.ADK_DOCUMENT_NUMBER, ref fakturanr, 1)
iX++
}
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag löste det så här:

pData = AdkNet4Wrapper.Api.AdkCreateData(AdkNet4Wrapper.Api.ADK_DB_ORDER_HEAD);

AdkNet4Wrapper.Api.AdkSetSortOrder(pData, AdkNet4Wrapper.Api.ADK_SORT_ORDER.eOrderNoInvoice);
AdkNet4Wrapper.Api.AdkFirst(pData);

while (error.lRc != AdkNet4Wrapper.Api.ADKE_EOF)
{

Double doknr = new Double();
int ej_klar = new int();//Order ej klar

AdkNet4Wrapper.Api.AdkGetDouble(pData, AdkNet4Wrapper.Api.ADK_OOI_HEAD_DOCUMENT_NUMBER, ref doknr);
AdkNet4Wrapper.Api.AdkGetBool(pData, AdkNet4Wrapper.Api.ADK_OOI_HEAD_DOCUMENT_NOT_DONE, ref ej_klar);

AdkNet4Wrapper.Api.AdkNext(pData);
if(ej_klar!=1)
{

@doknr

}
}
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vad bra att du löste det och att ditt program fungerar som du önskar nu.
Fd medlem
Inte tillämpbar

hej Henrik, 

Nu har ditt problem iofs löst sig, men en alternativ lösning med API'et som företaget jag representerar har byggt är 

var notDeliveredOrders = OrderStore.FindAll().Where(t=> !t.NotDone).Select(t=>t.Id);

Den hade gett dig en lista på alla ordernummer som inte är levererade. 

Hojta till om du vill ha mer info om vårt API.