Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Sortera bort inaktiva avtal i avtalsvyn och förbättra listvyn Leverantörsfakturor

Avtal: Det vore bra om man kan välja att bara visa aktiva avtal i Visma Adm 1000. Idag kan man endast sortera efter Avtalsnr/kundnr/kundnamn/avtalsmall. Alternativet skulle vara att radera de inaktiva avtalen, men jag vill gärna ha dem kvar för historikens skull. Men det blir lätt rörigt med både aktiva och inaktiva avtal i samma fönster, därför vore det bra att kunna välja vy. Något som är på gång?

Leverantörsfakturor: Jag har en liknande fråga/idé när det gäller vyn Leverantörsfakturor. Varför kan man inte sortera efter fakturadatum här? Man kan sortera efter förfallodatum, men i min mening vore det bra om det gick att sortera efter fakturadatum också eftersom fakturorna inte alltid registreras i rätt datumordning (hos oss).

Jag skulle även önska att när man öppnar upp vyn Leverantörsfakturor så vore det mest logiskt att hamna vid den senaste registrerade lev.fakturan, men man hamnar efter leverantörsnamn. Detta problem uppstod (för mig) efter den stora uppdateringen till er nya "look". Kan jag ändra det i inställningarna? I annat fall vill jag posta det som en idé!

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jo jag kom på en till sak när det gäller vyn Avtal. Jag skulle gärna se att man kan sortera efter "Datum för nästa faktura också". Gärna Alla avtal/aktiva avtal/Inaktiva avtal. Detta som första steg och i nästa steg; "Datum för nästa faktura"/avtalsnr/avtalsmall/kundnamn/kundnr

//Kristina
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Kristina,

Tack för dina synpunkter.

Du får gärna delta i den här diskussionen som rör visningsalternativen i Avtal: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs...

Ditt önskemål kring visningen i Leverantörsfakturor diskuteras här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs...

Om du vill se den senast registrerade leverantörsfakturan kan du sortera efter Löpnr samt att de ska visas i Fallande ordning (istället för Stigande).