Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Sortering på utskrifter

Har för- och efternamn (F/E) sammanslagna i medlemsregistret.
När jag gör utskrifter från reskontra sorteras utskriften F/E
Vid utskrifter från register sorteras utskriften E/F

Jag önskar att få alla utskrifter sorterade efter E/F oavsett varifrån jag gör utskriften.
Kan jag få det så?

7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

När du skriver att du har för- och efternamn sammanslagna i registret, hur menar du då att du har lagt in det? 

Vilka utskrifter är det du tar ut? Jag skrev in för- och efternamn i rutan för förnamn och jag ser då namnet i ordningen förnamn, efternamn både på medlems-/kundreskontralista och på en medlemslista.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

I medlemsregistret har jag registrerat på raden för efternamn t.ex.
Pettersson, Kalle

När jag begär Utskrifter/reskontra/Avstämning inbetalningar alt förfallolista fakturor
blir utskrifterna sorterade F/E

När jag begär Utskrifter/register/medlemslista alt inbet. medlemsavgifter
blir utskrifterna sorterade E/F

Jag vill ha alla listor sorterade E/F
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej sas46!

Jag gjorde samma test som du, d v s att jag på raden för efternamn i medlemsregistret skrev in hela namnet i formatet Efternamn, Förnamn, (som jag förstod att du gjort). Tittar jag då exempelvis på rapporten Förfallolista - fakturor så skrivs medlems-/kundnamnet ut just så, Efternamn, Förnamn. Tittar jag sedan på utskriften Medlemslista så skriver den ut likadant, alltså Efternamn, Förnamn.

Jag har inte gjort några inställningar för att få detta utfall så det hela är lite märkligt varför du får ett annat resultat.

Kanske är det därför lättast att du kontaktar vår support per telefon, då dom har möjlighet att ställa lite fler kontrollfrågor, och på så vis förhoppningsvis snabbare komma fram till en lösning. Hoppas detta är OK med dig!?

Tack för ditt inlägg!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack! Provar supporten
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej
Har varit i kontakt med supporten men det finns ingen lösning på mitt problem.
Har skickat ett förslag till Forumet så får vi se vad som händer.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Om du har ett kommatecken mellan efternamn och förnamn kan det hjälpa att ta bort det


Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack! Provar det