Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Spara ekonomiska rapporter till Excel

Önskemål gällande ekonomiska rapporter; att kunna exportera rådata till excel, t.ex. balansrapporten - en s.k. rådatafil. Sparar mycket tid (och en del pengar.)

12 SVAR 12
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du kan spara BR och RR genom att välja skriv ut till fil. Då får du dom till Excel. // MA
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja, men det är inte det vi söker, utan det vi behöver är en rådatafil.

//Merja

Fd medlem
Inte tillämpbar

När man plockar upp siffrorna i Excel, visas informationen precis som den visas i PDF-format, d v s alla rubriker finns med. Rådata är enbart den information man har nytta av, såsom siffrorna. Då kan man enklare bearbeta datat.

//L

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ser att detta är en fråga som funnits länge. När tänker Visma göra exporten till Excel så att man kan bearbeta datan och inte bara få den i samma format som pdf utskriften? Många andra system arbetar på det viset. För min del gäller det inte bara BR och RR, det gäller ex. också reskontra, försäljningsstatistik etc. Det är mycket tidskrävande att alltid göra om excelfilen så att den är möjlig att bearbeta.

/Åsa
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej
Som det ser ut just nu kan du bara få ut balans och resultatrapporten till Excel som den ser ut från bildskärm. Det jag tänker kanske skulle hjälpa dig är Ekonomiöversikten. En tjänst som du kan koppla på i ditt program. Då kan du få ut rådata. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan man få balans- och resultatrapporten som en rådatafil från Ekonomiöversikten? Vad mer kan Ekonomiöversikten användas till?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan man få ut balans- och resultatrapporten som en rådatafil från Ekonomiöversikten? Vad mer kan man använda Ekonomiöversikten till?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Merja,

I Ekonomiöversikten går det precis som Helena nämnde att exportera Balans- och Resultatrapport till excelfil. Det finns i tjänsten även möjlighet att skapa en resultatbudget och kunna jämföra den med sina bokförda värden. På startsidan i Ekonomiöversikten kan man följa hur det går för företaget i diagramform och det går även att där att få en jämförelse med föregående räkenskapsår.

Ta gärna en titt på denna filmen om hur Ekonomiöversikten fungerar.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Har tittat på filmen om hur Ekonomiöversikten fungerar, men det är inte riktigt det vi är ute efter. Frågan kvarstår; varför kan man inte, som i många andra ekonomiprogram, t.ex. Hogia och Fortnox välja "rådatafil" som utskriftsval av rapporter. Det är tydligen fler användare som efterlyser samma sak..

/Merja

Robert25
UTFORSKARE

Jag vill kunna exportera huvudbokstransaktioner till en excelfil. Varje registrerad verifikationsrad som egen post med verifikationsnummer, datum, belopp, text mm.
Då kan man enkelt öppna med excel och analysera med filter och pivottabell.

I Visma Business arbetade jag med detta och kunde plocka ut filer med hela huvudboken innehållande hundratusentals poster där jag i Excel snabbt kunde filtrera fram alla transaktioner på ett visst konto, datum, belopp eller helt enkelt söka fritt.

I Ekonomiöversikten kan jag nu exportera alla konton med belopp, vilket är jättebra. Men jag vill kunna exportera varje huvudboksrad.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Robert!

Nu kanske det är så att även du är ute efter en renare "rådatafil" utan radbrytningar m.m som har diskuterats i tråden. Men vill ändå lyfta att huvudboken i Admin går att skriva ut till excel också, om du klickar på fil och väljer filformat Excel så kan du spara ner den på lämpligt ställe. Det gäller för de allra flesta utskrifterna i Administration, Balans och resultatrapport, verifikationslista mfl. Bara så du inte missat den funktionaliteten. 

Mvh, Jesper
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, jag är också intresserad av att få ut data i Excelformat. Jag vill skapa en rapport där jag har resultatenheter som kolumner (som månadsöversikt i E-översikt) men med re som kolumner. Vad är det för "Huvudbok i Admin" du talar om. Jag kör eEkonomi, är det något som inte finns där?

Hälsningar
Monica