Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Annelijaelab
MEDLEM

Standardvärde för typ av arbete för ROT/RUT

Varför finns det inte en ruta där man kan fylla i vad för arbete fakturan avser så att man inte behöver fylla i på varje rad vilken sorts arbete det har varit. Vi har 700 000 artiklar så vi kan inte sitta och fylla i på varje artikel.
Utan en liten bock bredvid husarbete på fakturan så fylls det i automatiskt, det är lättare att ändra några rader om man skulle vilja det än att fylla i på varje rad på en faktura som kan innehålla 100 rader.

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, 

I ditt artikelregister kan du massuppdatera Typ av rot/rut på artiklarna. Välj till kolumnen Typ av rot/rut i listan så du ser vilka som saknar värdet. Använd sedan markeringshjälpen för att markera upp ett antal poster åt gången eller markera dem direkt i listan ute i markeringskolumnen. Tryck på Massuppdatera och lås upp fältet Typ av rot/rut och välj en kategori. När du trycker Ok i dialogen uppdateras alla med det värdet. 

När du har satt ett standardvärde på artikeln används det på fakturan.
Annelijaelab
MEDLEM

Jag ringde supporten och de visste inte hur man skulle göra så min IT kille på jobbet kollade och hittade den funktionen. Så nu löser det sig.
Tack för snabbt svar!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Då beklagar jag missförståndet. Bra att det löste sig för er.