Hur gör man det?
Har ett antal inaktuella från tidigare år som helt enkelt bara är i vägen nu.
Tacksam för hjälp
Hej,
Det går inte att radera betalningspåminnelser i listan utan krävs en slags åtgärd, vilken åtgärd du ska göra beror helt enkelt på varför dessa ska tas bort. En betalningspåminnelse försvinner från listan när du registrerar fakturan som betald men jag förmodar att det finns en annan anledning till att dessa ska tas bort från listan i ditt fall? Är det kundförluster? Är det betalningspåminnelser som skapats av misstag?
Återkom gärna med mer info så ska du få korrekta instruktioner på hur du åtgärdar det i programmet. 🙂
/My
Hej,
Det är olika skäl, ibland är så pass lång tid förlupen och summan så liten att vi inte tycker det är värt att driva in fakturan. Hur gör man då, t.ex.?
Vet du med dig att din kund inte kommer betala fakturan skulle jag säga att det ska bortskrivas som en kundförlust. I våra skrivna hjälpavsnitt Gör bortskrivning och Hur hanterar jag moms vid bortskrivning av kundförlust? finns information om hur du går till väga i ditt program.
/My
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.