Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ta bort leveransdatum på kundfaktura

Jag skulle önska att man kunde ta bort leveransdatum på kundfakturorna, då det inte alltid passar att ange ett datum där, tex när det finns många olika datum som skall anges på fakturan, då är det bättre att den är borta. Så en funktion där den går att välja om man önskar skulle vara gött!

7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det enklaste är helt enkelt att du går in i utskriftsmallarna och tar bort leveransdatum och tillhörande fritext i fakturamallen. Glöm inte att spara mallen som en ny dokumentmall. Då får du dock aldrig med leveransdatum.

Med vänlig hälsning
Christian Winslow
Cash IT AB
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Linda och Christian!

Man kan absolut ändra på fakturamallen men...
I version 2015.0 har vi även lagt in en ruta i företagsinställningar som man enkelt kan bock i för att inte få med leveransdatum på fakturan. Den hittar ni under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Försäljning - 3. Dokumentinställningar - Lämna leveransdatum tomt på ny faktura. 

Ha en fin dag!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har provat, men om man först gör en order och sen omvandlar den till faktura, då verkar det som att leveransdatum följer med iallafall. 
Stämmer det?

Ja, det stämmer. Gör man en order först följer leveransdatum med.

@Visma Önskemål inför kommande versioner: Möjlighet till tomt leveransdatum även på order.


Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Ha bara i åtanke att det är obligatoriskt att ange leveransdatum på fakturor numera...

//Tina

Vi som håller på med uthyrningar anger hyresperioden på textrad på fakturan och borde kunna lämna rutan för leveransdatum tom. Idag måste jag komma ihåg att gå in på massuppdatering och ta bort leveransdatum på alla fakturor, det skulle underlätta att slippa det.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Det är inget vi planerar att ändra just nu, men om det är fler med dig som har det här behovet så kommer vi ta upp önskemålet för diskussion i teamet. Ni andra användare som önskar detsamma - tryck på plus 1 så vi vet hur många fans vi har till den här önskemålet.

/Susanne