Jag ville ha med transaktionsinfo i huvudboken och ställde därför in detta i inställningar-inköp-visa transaktionsinfo. Jag trodde då att om man lämnar den rutan tom vid registrering av lev.fakturor så kom leverantör och leverantörsfakturanr med i huvudboken. Men nu när jag kollar huvudboken så finns transaktionsinfo bara med t.o.m. 151031 från 151101 står det endast "leverantörsfakturajournal XXX" Har jag missuppfattat. Är det om man inte gör denna inställning som det automatisk kommer med och om man gör inställningen måste man skriva i rutan själv vid registrering för att kunna se? Hopps någon förstår, jag trodde jag var duktig denna gång !
Hej,
Ja, det var så jag hade gjort. Men på de lev.fakturorna som är registrerade före jag gjorde inställningen kommer infon med men inte på en enda verifikation i novembers lev.fakturajournal. Jag undrar därför om man måste skriva i transaktionsinfo på lev.fakturan? Jag trodde att om man lämnade den tom så kom leverantörsnamnet och lev.fakturanumret med till t.ex. huvudboken men det är tomt där från 151101.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.