Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utskrift av beställning på engelska

Kör Visma 2000 och har en engelsk leverantör. Vill kunna skriva ut beställningen på engelska. Har lagt språkkod GB på leverantören, men måste man göra något mer för att få utskriften på engelska? Behöver man göra en egen mall?

7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du väljer även på kunden språk och eng. Så skall den komma ut på engelska. Man kan även kolla när du gör beställning. Offerter el. Fakturan så skall du kunna välja språk. Flik 2 tror jag det är....
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har lagt språk engelska på leverantören och det står engelska på flik 2 på beställningen, men det bli ändå på svenska. Är det någon skillnad när det gäller kunder eller leverantörer?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jaha leverantör, missade jag men det måste ju följa samma som kunderna tycker jag... kan inte gå in och testa just nu dessvärre... sorry!

/Marie

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tror det funkar nu. Det visade sig att det finns flera olika engelska språkkoder. Jag valde en som heter EN och då funkade det. Tack ändå!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du behöver ställa in språk EN på leverantören för att beställningen skall komma ut på engelska. Jag tror inte Visma per automatik kopplat samman GB med engelska (endast valet Svenska alt Engelska).

Du ställer in detta på Flik 1 under Leverantörer, direkt ovanför rutan Valuta
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja, jag upptäckte just att det ska vara EN. Tack!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vad bra