Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utskrift av extra orderdokument / fakturadokument

Hej ! Förtydligar lite: Jag har skapat ett extra orderdokument; alla rader på utskrift- även de rader som EJ är ibockade för utskrift på ordern (fakturan).  Ska inte det extra order- fakturadokumentet se likadant ut på utskrift? Vill inte ha med all info på utskrift. Hur kan man fixa det?? / Sofie 

12 SVAR 12
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag var tvungen att testa, har inte tänkt på detta tidigare. Men när du på raden i order klickar ur bocken vid "skriv följ" för att raden INTE ska skrivas ut så skrivs den alltså ändå ut på extra orderdokument. 
Helt enkelt gäller funktionen enbart följesedel (resp faktura) så som det står, "skriv följ"

Visma! Kan man få funktionen att fungera på extra order eller fakturadokument? Finns villkoret att hämta upp i malleditorn? Är villkoret "gömt":-)
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Extra orderdokument och extra fakturadokument skriver ut alla rader som finns på ordern/fakturan. Det finns ingen ändring som du kan göra i din mall för att dessa rader inte ska skrivas ut.

Jag tar denna synpunkt vidare till vår utvecklingsavdelning. Tack för din fråga!

/Elin
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok!

Sofie! 

Ni kan sätta en resultatenhet, tex 1, i ordern på de rader ni inte vill skriva ut och sen lägga till ett villkor i mallen som säger att rader med resultatenhet 1 inte ska skrivas. 
Använder ni resultatenhet till annat kan projekt användas också.

Kan ni annars använda rutan kommentar istället för att skriva info? Det blir förstås inte på radnivå.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack !! Ska prova
Fd medlem
Inte tillämpbar

På de fält som inte ska synas får du lägga till villkoret: %resenh!="1"
Om det redan finns ett villkor för fältet lägger du till detta: och %resenh!="1"

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej på er, 

Vi är medvetna att Extra dokument inte hanterar markeringarna för Skriv på raderna idag men vi känner till önskemålet och har för avsikt att justera detta vid tillfälle. 

Intressant lösning från dig Johan, kan nog vara fler som har användning av det tillsvidare. 🙂
A_ ITchefen
UTFORSKARE

Jag har också samma problem med detta och ser tacksamt en snar lösning!

Johan, när det är alla rader som är urkryssade för att inte skrivas ut på ordererk, vilka fält är det då jag ska skriva enligt ovan i?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Det måste läggas in på varje rad som inte ska skrivas ut, antingen använda fältet för resultatenhet eller projekt. Men som sagt fungerar det ju inte om resultatenhet och projekt redan används.

alla fält i hela radområdet då?

Det fungerar inte att hantera det så manuellt och lägga in fel resultatenhet för att få till en utskrift.

Visma, hoppas att ni kan ordna en lösning på hur man får styrningen via de utskriftsval som gjorts även för extra orderdokument.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Menar du att det är opraktiskt (vilket det är:-)) eller att det inte fungerar alls?

Håller med om opraktiskt.

Men vi använder redan resultatenhet och andra fält, så då går det inte ens att vara opraktisk?...