Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-12-01
11:03
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-12-01
11:03
Utskrift av ordersammanställning Artiklar
Hej!
Jag ska göra en statistik på hur många löpmeter vi har sålt av ett stort antal artiklar som ska inga i samma rapport. Det jag behöver och inte kan hitta är vilka tecken jag ska använda mig av för att särskilja alla artiklar och artikelgrupper, såsom (,) eller (...). Har ni någon lista på detta? Det hade varit så bra att ha även när jag gör andra utskriftsurval. Jag vet att om man ska ta fr o m ett datum till ett annat så använder man sig av följande 20151101...20151130, men gärna fler tecken.
Svara
2 SVAR 2

Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-12-01
12:54
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2015-12-01
12:54
Hej Mirin,
Tips på hur du använder sökvillkor hittar du här.
Exempelvis använder du kommatecken mellan artikelgrupperna om du vill ha med flera och det är koden för artikelgruppen du bör ange (inte benämning).
Vill du ha med ett intervall av artikelnummer använder du två punkter precis som med datumintervall. Du kan även kombinera genom att sätta ett intervall följt av kommatecken t.ex. 100..104,108,111
I Arkiv - Mallar/Rapportgenerator kan du läsa in en rapport som heter Artikelstatistik, den visar beställt och levererat antal per artikel. Kan kanske vara bra som grund i den sammanställning du ska göra 🙂
Tips på hur du använder sökvillkor hittar du här.
Exempelvis använder du kommatecken mellan artikelgrupperna om du vill ha med flera och det är koden för artikelgruppen du bör ange (inte benämning).
Vill du ha med ett intervall av artikelnummer använder du två punkter precis som med datumintervall. Du kan även kombinera genom att sätta ett intervall följt av kommatecken t.ex. 100..104,108,111
I Arkiv - Mallar/Rapportgenerator kan du läsa in en rapport som heter Artikelstatistik, den visar beställt och levererat antal per artikel. Kan kanske vara bra som grund i den sammanställning du ska göra 🙂

Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-12-01
13:17
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2015-12-01