Hej Annika,
Om du inte vill använda utskriften Underlag - Ansökan om skattereduktion kan du istället välja till kolumnen Status husarbete i din kundfakturalista och markera de fakturor du vill ha med i en bilaga. När du markerat posterna i listan kan du skriva ut t.ex. Kundreskontralista eller Fakturasammandrag.
Vill du ha en helt anpassad lista kan du på några minuter skapa en egen rapport i Rapportgeneratorn som då hamnar under menyvalet Skriv ut - Inlästa/skapade i husfunktionen. Då gör du så här:
1. Gå till Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Rapportgenerator
2. Tryck på Ny - välj Guide.
3. Namnge rapporten och välj registret Skattereduktion för husarbete, ansökta. Tryck Fortsätt.
4. Välj in de kolumner du vill ha i rapporten, tex. fakturanummer, ansökt belopp osv. Tryck Fortsätt.
5. Tryck på Listlayout och ange hur många kolumner som behövs (lika många som antalet fält du valde in i tidigare steget). Tryck Fortsätt.
6. Gå förbi steget för underrapport och tryck Fortsätt.
7. Markera Fil och Pdf. Sätt ett kryss i rutan under Urval för SkvHusAnsökta. Tryck Fortsätt.
8. Slutför guiden och förhandsgranska rapporten med den lilla skrivarikonen i Rapportgeneratorn.
När du startat om programmet finns rapporten i din lista över Inlästa/skapade rapporter. Vill du begränsa rapporten kan du skriva ett sökvillkor på t.ex. Ansökningsdatum.