Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utskrift av samtliga fakturor för enskilt projekt

Hej! Jag skulle vilja göra en utskrift av samtliga fakturor som vi skickat till kund för ett enskilt projekt. Vi har väldigt många projekt mot kunden så en utskrift på kundnr funkar tyvärr ej. Går detta att lösa? Samtliga fakturor för projektet har skickats separat, dvs. ingen samfakturering har skett.

Tack på förhand!

/Anton

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Anton!

Om du har valt projekt i "huvudet" på fakturan så går det att lösa men har du blandade projekt och valt projektnummer på artikelraden bara blir det värre.



Jag hoppas att du har valt projektet i "huvudet" på fakturan och då kan du göra på följande vis. Börja med att ställa dig i listläget över dina kundfakturor. Klicka sedan på knappen "Markering - Markeringshjälp" uppe till höger i menyn.



Här kan du sedan göra urval på "Kundnr" och "Projekt" i kolumnen "Villkor". Klicka sedan på knappen "Markera", de fakturor som stämmer in på villkoret kommer nu att markeras i fakturalistan ute till vänster. Klicka nu på texten "Skriv ut" under skrivarsymbolen i menyraden. Välj sedan "Utskrivna fakturor" i menyn och sedan tex "Normalfakturor". I nästa bild ska det vara förvalt att skriva ut "Markerade fakturor i fakturalistan", här kan du sedan välja att skriva ut till skrivare eller Pdf-fil.

Hoppas detta hjälper dig och Gott nytt år!

/Fredric
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svaret! Tyvärr så är projekten inte ifyllda utan de är automatgenerade utifrån visma tid och det verkar som vårt interna projektnr faller bort då. Det får väl bli manuellt letande istället. Ha en bra dag!

Mvh
Anton