Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utskrift av verifikation

Hur tar man bort den inställningen som gör att det med automatik skrivs ut en verifikation från visma då man registrerat den?! (jag vill spara papper och skriva dit ver.nr. själv på mitt eget underlag)

Tack på förhand!

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det finns inget i programmet som skrivs ut med automatik, utan du får aktivt välja att skriva ut. Men jag förstår om du inte vill skriva ut till papper, du kan istället välja att skriva ut till pdf-fil och sedan sparar du dessa pdf-er i en passande mapp.

I programmet finns funktionen bokföra en verifikation per affärshändelse eller en verifikation per journal under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Bokföring. Vill du inte skapa en verifikation per affärshändelse, avmarkerar du de journaler som inte ska bokföras med en verifikation per affärshändelse. Om rutorna inte är markerade skapas en verifikation per journal.

Fördelen med att bokföra en verifikation per affärshändelser är att det blir lättare att söka upp en enskild händelse för avstämning mot exempelvis leverantörsreskontran. Däremot blir antalet verifikationer betydligt fler än om du väljer att föra över journalen och bokföra den som en enda verifikation.

Fd medlem
Inte tillämpbar

OK, Tack för hjälpen!