Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-10-07
11:41
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-10-07
11:41
Utskrift på alla artiklar med struktur, för eget bruk
jag vill kunna skriva ut en lista på alla artiklar med struktur, för eget bruk. Hur gör jag?
Svara
7 SVAR 7

Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-10-07
12:04
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-10-07
12:04
Detta har vi önskat länge!
2016-10-07
13:18
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-10-07
13:18
Hej Lennart & Stefan
Om ni väljer Arkiv Mallar/Rapportgenerator och sedan Läs in rapport kan ni klicka på en mapp som heter SpcsRapp. I menyn som dyker upp finns det flera olika rapporter som inte finns som standard i systemet och som av en händelse ligger även eran önskade rapport här;)
När ni har valt Importera kommer ni sedan att hitta dessa rapporter under utskrifter/ Inlästa rapporter.
Alla övriga rapporter är bara en bonus.
Visst är livet trevligt i bland;)
MVH
Kenneth
Om ni väljer Arkiv Mallar/Rapportgenerator och sedan Läs in rapport kan ni klicka på en mapp som heter SpcsRapp. I menyn som dyker upp finns det flera olika rapporter som inte finns som standard i systemet och som av en händelse ligger även eran önskade rapport här;)
När ni har valt Importera kommer ni sedan att hitta dessa rapporter under utskrifter/ Inlästa rapporter.
Alla övriga rapporter är bara en bonus.
Visst är livet trevligt i bland;)
MVH
Kenneth

Svara
2016-10-07
14:19
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-10-07
14:19
Synd att det inte fungerar. Har provat 2 ggr.
2016-10-10
07:34
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-10-10
07:34
Hej Lennart!
Du får gärna beskriva vad som inte fungerar så ska jag titta vidare åt dig.
Tack på förhand!
Du får gärna beskriva vad som inte fungerar så ska jag titta vidare åt dig.
Tack på förhand!

Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-10-07
13:28
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-10-07
13:28
Jo vi är medveten om att den funktionen finns men meningen med en struktur är just det struktur. Då vill man inte få ut allt i bokstavsordning. Utan strukturen på pappret skall överenstämma med den struktur som finns i systemet.
Dessutom kan man bara få på en paketartickel i taget. Att få ut en fullsändig struktur på en paketartickel som består av flera andra articklar och paketarticklar går ej.
Dessutom kan man bara få på en paketartickel i taget. Att få ut en fullsändig struktur på en paketartickel som består av flera andra articklar och paketarticklar går ej.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-10-10
07:38
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-10-10
07:38
Hej Stefan!
Utskriften kommer i artikel ordning och inte bokstavsordning. Gör du något urval på utskriften gällande artikelnummer? Om man inte gör något urval så kommer samtliga paketartiklar med och deras struktur. Återkom gärna om du anser jag inte förstått dig riktigt.
Utskriften kommer i artikel ordning och inte bokstavsordning. Gör du något urval på utskriften gällande artikelnummer? Om man inte gör något urval så kommer samtliga paketartiklar med och deras struktur. Återkom gärna om du anser jag inte förstått dig riktigt.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-11-07
08:09
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-11-07
08:09
Jo du förstår mig nog inte. Jag gör givetvis ett urval, jag skriver in det paketartikelnummer jag vill skriva ut. Gör jag inget urval får jag ju på alla paketartiklar i systemet, vilket skulle fylla ca 600 sidor i skrivaren, ja vi har många artiklar i systemet ca 25000 st och många av dem är paketartiklar.
Den paketartikel jag vill skriva ut är inskriven i systemet med en viss struktur, t.ex. om vi har en ritning med positionsnummer så är de ingående artiklarna inskriven i den ordningen. Vi vill få ut dessa i samma ordning på papper, ej i artikelnummer ordning.