Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Annika36
UTFORSKARE

Utskrift till epost fungerar inte 2018

Nytt fräscht år och jag började med att uppdatera Lön 600 till 2018.01 på serverdatorn.

Nu fungerar det inte att göra utskrifter till epost (Outlook 2010), varken i Lön 600 eller Administration 2000 (Ver 2017.0).

Får felmeddelande "Åtgärden stöds inte". 

Någon som vet hur jag löser detta?

Säg bara inte att jag kan spara som pdf och skicka sedan för det är alldeles för omständligt.

Mvh/Annika

11 SVAR 11
Lotta_78
MEDLEM

Hej Annika! Vi har haft samma problem, jag var tvungen att reparera Officepaketet och sen starta om datorn, efter det så funkar det fint
Annika36
UTFORSKARE

Hej Lotta

Tack för tipset, ska se om jag hittar hur jag gör en sådan reparation. Antar att det inte hjälper med plåster 😉

Lotta_78
MEDLEM

Lotta_78
MEDLEM

Kolla även vilken standard app du har för e-post, skriv i sökrutan Standardapp för e-post
Annika36
UTFORSKARE

Jaaa, tack Lotta! Nu funkar det igen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette e-post åtgärd stöds inte - Lön 300/600.

"Det gick inte att skicka lönebesked med epost (outlook 2007). Åtgärden stöds inte". Detta fungerade i föregående version av Lön 300. Nu har vi 2018.01.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Programmet kan inte maila ut lönsespecifikationen - Lön 100.

Sedan jag uppdaterade mitt löneprogram (Visma Lön 100) förra gången har inte programmet kunnat maila ut lönespecifikationen automatiskt vid en lönekörning. Gick nu heller inte att maila ut kontrolluppgifter. Inget har förändrats så vitt jag kan se i inställningarna.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Samma problem. Jag kör Visma lön 600 2018.01 och Outlook 2010. Vi hade en extra löneutbetalning 12 januari då fungerade det, inte nu. Reperation hjälper inte heller och Outlook 2010 är standardprogram för e-post. Nu har jag även uppdaterat Visma lön till 2018.02.

Dum fråga kanske, men har du startat om datorn efteråt? Jag brukar glömma det men det hjälper faktiskt skrämmande ofta vid många problem.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du känner inte mig. Det var så självklart att jag inte skrev det. Mina kollegor brukar be mig om hjälp om datorer krånglar. Ja både igår och idag. 
Men jag upptäckte att jag reparerat på fel sätt via inställningar/appar/avancerat. Det gick lite bättre via kontrollpanelen. Då kom det också ett felmeddelande. Det går inte att komma åt mappen c:\program files(x86)\common files\microsoft shared\source engine. Kontrollera att mappen finns i systemet och att du har nödvändiga behörigheter för att kunna upptatera den. Jag har inte source engine mappen. Provade att helt enkelt skapa den. Då kunde reperationen slutföras. Jag behövde starta om datorn igen sedan kunde jag skicka ut lönebeskeden.

 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi har precis samma problem i vår XenApp 7.15-miljö efter uppdatering till Lön 600 2018.x.
Bra om det kan komma en fix till detta, eller ännu bättre en direktkoppling till en SMTP-server.