Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Välja från rullisten

Hej! Jag flyttade SPCS förening till en ny dator, senaste versionen hade jag även på min tidigare dator. Installerade säkerhetskopior även av systemet, så allt fungerar och ser bra ut, förutom en enda sak. Om jag går in i en kund och klickar på rullisten för t ex medlemskategorier för att ändra, så syns bara det alternativet som fanns där tidigare. Dvs alla andra alternativ för medlemskategorier, syns endast om jag tömmer rutan. Detta gäller för övrigt för alla rullister i hela programmet. Jag antar att detta är en inställning på datorn (win10) som måste ändras. Jag körde win 10 även på förra datorn för övrigt. 
Tacksam för tips.

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Rull-listorna sorteras efter vad du skriver in. Säg att du skriver "A" kommer bara kategorierna som börjar på A upp. Har du hela kategorin utskriven har du troligtvis bara en matchning på den "söktermen", och såeledes ser du ju bara den kategorin som är en exakt matchning. 

Men jag är också lite irriterad över detta då jag nu ändrar medlemsavgifter från "2018" till "2019" och måste radera och inte bara välja ny kategori i listan.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack Mathis, då är det helt enkelt en ny funktion i applikationen. Allt var bättre förr... 🙂