Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Varning för överskriden kreditgräns vid nyregistrering av order

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2020-03-13 13:55 )

Eftersom vi har det inte är samma personer som registrerar order, som fakturerar, så är den nuvarande varningen för överskriden kreditgräns som kommer upp när man fakturerar, ganska verkningslös i vårt fall, då varan redan är skickad.

Ett önskemål är att i stället få upp varningen vid nyregistrering av order, på så vis har man bättre kontroll och minskar risken att man ändå levererar till en kund som är stoppad.

1 SVAR 1
NY MEDLEM

Re: Varning för överskriden kreditgräns vid nyregistrering av order - Administration

Hej!

Om man har en kreditgräns inställd på en kund så får man upp en varning redan när man skapar en order, varningen säger att kreditgränsen är överskriden, väljer man att fortsätta så kan man fortfarande skapa ordern och vidare efter det även en faktura.
Det är den som skapar ordern som måste ta hänsyn till varningsmeddelandet som kommer upp och där avbryta nyskapandet av ordern till kunden i fråga.

/Carl C