Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

LottaM
MEDLEM

Varning vid markering, Moms ingår

Kan man förhindra att popuppfönstret kommer när jag bockar i att moms ingår när jag registrerar order? Det fanns inte i tidigare version och det är lite irriterande att behöva trycka bort det.
Samt; går det ändra att markören inte stannar vid "hämta uppgifter" när man lägger upp en ny kund?
MVH/
Lotta

4 SVAR 4
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej Lotta!

1: Du kan inte stänga av varningen, däremot kan du slippa den genom att skapa en egen försäljningsprislista för de kunder som har priser inklusive moms.
Försäljningsprislistor skapar du under Försäljning - Försäljningsprislistor.

För att skapa en försäljningslista inklusive moms skapar du en ny där du markerar rutan Inklusive moms. På fliken Prisomräkning väljer du att utgå från en befintlig försäljningsprislista men fyller i Omräkningsvärden 25%. Då räknas priset upp med 25% (om det är den momssats artiklarna följer).
Denna prislista kan du sen plocka upp på dina kunder som ska ha priserna inklusive moms, och då markeras rutan automatiskt när du skapar order till den kunden.

2: Du kan inte hoppa över Hämta uppgifter-knappen utan får tabba dig vidare istället.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
LottaM
MEDLEM

Det är tyvärr inte aktuellt att lägga in försäljningsprislistor eftersom det hade inneburit ett mastodontjobb med alla de prislistor och produkter med variationer vi arbetar med.
Om det inte är möjligt i denna versionen så vill jag att det kan finnas någonstans i företagsinställningarna en ruta att bocka i när varningen aldrig ska visas. Alltså möjlighet att stänga av den.
Vill även ha möjlighet att dölja "hämta uppgifter"-knappen.
För mig skapar dessa små detaljer irritationsmoment och, i mitt tycke, onödiga knapptryckningar, samt skadar flödet i kund och orderinmatningen.
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej igen!

Om du markerar rutan Inklusive moms innan du plockar upp artiklarna så får du inte det här felmeddelandet.

Gällande att hoppa över Hämta uppgifter-knappen så tar jag det såklart vidare till vår utvecklingsavdelning.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
LottaM
MEDLEM

Ja, tack för det svaret. Behöver bara lära mig lite nya rutiner. 🙂

Fast jag tycker att du kan ta med önskemålet om en "bocka av varningsknapp" också till utvecklingsavdelningen. 😉

Tack så länge!